Balkanski fond za lokalne inicijative (BCIF), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), u partnerstvu sa Institutom za održive zajednice (ISC) i u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, u toku novembra i decembra 2012. godine, sproveo je kvantitativno i kvalitativno istraživanje individualne i korporativne filantropije u Srbiji čiji su rezultati objavljeni u publikaciji “Individualna i korporativna filantropija u Srbiji – Praksa i stavovi građana i predstavnika kompanija”.
Istraživanje je sprovedeno sa namerom da identifikuje stavove građana i kompanija prema davanjima za opšte dobro, prikupi podatke o najistaknutijim akterima, modelima i praksama filantropskih davanja, pruži uvid u oblasti u koje su ta davanja usmerena i istakne primere dobre prakse. Cilj istraživanja je bio da ispita poznavanja pojma filantropije, motivaciju za davanje za opšte dobro i oblasti na koje su ta davanja usmerena kod građana, kao i stavove i motivaciju kompanija prema davanjima, strateške pristupe, filantropske prakse i postojanje strateških partnerstava sa organizacijama civilnog društva i/ili neprofitnim institucijama.
Glavni nalazi ukazuju da građani Srbije filantropiju i dalje prvenstveno shvataju kao humanitarnu pomoć i pomoć socijalno ugroženim grupama i pojedincima dok predstavnici kompanija, iako saglasni sa građanima da je pomoć ugroženima prvenstveni cilj akcija za opšte dobro, znatno veći značaj pridaju akcijama koje doprinose opštem razvoju zajednice.
I građani i kompanije se slažu da je trenutno stanje u filantropiji nezadovoljavajuće i da je to uglavnom posledica ekonomske krize i apatije u društvu ali da potencijal za razvoj postoji i da je i građane i kompanije neophodno pokrenuti i stimulisati da se uključe u aktivnosti za opšte dobro kroz veći angažman medija i države, izmenu zakonodavnog i poreskog okvira, razvoj standarda za transparentnost i obezbeđivanje povratnih informacija o tokovima prikupljenog novca i rezultatima podržanih akcija.
Građani pokazuju nepoverenje prema organizacijama i fondacijama civilnog društva, posebno kada je raspolaganje prikupljenim sredstvima u pitanju dok kompanije prave razliku između organizacija i fondacija civilnog društva, više poverenja iskazuju prema fondacijama i izražavaju spremnost da podrže i organizacije i fondacije uz napomenu da one prethodno treba da unaprede svoj rad i transparentnost, kvalitet predloženih akcija i komunikaciju sa poslovnim sektorom.
Metodologija ovog istraživanja je podrazumevala kvantitativno i kvalitativno istraživanje stavova građana i predstavnika kompanija kroz upitnike, fokus grupe i produbljene intervjue, uz komparativnu analizu kvantitativnih podataka prikupljenih u prethodnim istraživanjima. Podaci koji se analizirani u ovoj publikaciji biće upotrebljeni za unapređenje delovanja Balkanskog fonda za lokalne inicijative u ovoj oblasti kao i za utvrđivanje mogućih pravaca delovanja Srpskog filantropskog foruma na polju razvoja filantropije u Srbiji.
Kliknite da preuzmete publikaciju “Individualna i korporativna filantropija u Srbiji – Praksa i stavovi građana i predstavnika kompanija”.
Napiši komentar