Публикација која се налази пред вама настала је у оквиру Програма „Унапређивање политика и пракси инклузивног образовања у локалним заједницама” и садржи преглед реализованих пројеката у пет градова (Београд, Зрењанин, Кикинда, Суботица, Šабац) у оквиру којих су развијани иновативни модели образовне подршке деци/ученицима из рањивих група.
Општи циљ овог Програма био је унапређивање социјалне укључености деце/ученика кроз развој иновативних модела образовне подршке.
Клубови родитеља и наставника као носиоци пројеката имали су за задатак да дефинишу решења проблема или делова проблема на које могу највише да утичу, адекватно одговарајући на препознату образовну потребу кроз различите процесе, концепте, идеје, услуге и методологије.
Сваки од реализованих пројеката у пет градова бавио се изазовима у инклузивном образовању које препознаје у својој локалној заједници, а на основу прикупљених података и разговора са мапираним партнерима. Тај приступ осмишљавању пројекта дао је простор клубовима да добро промисле о трајним променама које би желели да остваре заједно са својим партнерима на локалном нивоу, а пре свега са родитељима и децом/ученицима.
У публикацији дат је преглед пројектних активности и постигнутих резултата сваког клуба, као и изазова, научених лекција и обезбеђивања одрживости реализованих пројеката.
Публикација је, пре свега, намењена организацијама цивилног друштва и школама, али и доносиоцима одлука на локалном и националном нивоу као подршка у планирању иновативног и флексибилног приступа у одговору на потребе деце/ученика у инклузивном образовању.
Оставите коментар