EU info centar u Beogradu pokreće Medija klub koji treba da doprinese boljem informisanju o Evropskoj uniji i evropskim integracijama Srbije, rečeno je 26. februara na predstavljanju tog projekta. Taj klub bi trebalo da omogući razmenu mišljenja i informacija između novinara i ljudi upućenih u evropske integracije, a ostaje da se razrade konkretni načini takve razmene. U planu je i da se građanima u saradnji s medijima pruže kvalitetniji sadržaji o EU koji će više osvetliti različita pitanja sa težištem na izveštavanju o ličnim iskustvima i koristima od integracija.
Šef za informisanje, komunikaciju i medije u Delegaciji EU u Srbiji Ramunas Janušauskas rekao je na predstavljanju projekta da je Medija klub zamišljen kao platforma koja treba da okupi “one koji žele da se informišu i one koji su vrlo dobro informisani” o EU i integracijama i tako omogući “korisnu interakciju”.
Janušauskas je rekao da je za takvu razmenu preduslov poverenje koje se zasniva na zajedničkim vrednostima i izrazio nadu da će ovaj klub omogućiti da se uspostavi poverenje “između novinara, diplomata, državnih službenika i zvaničnika”.
Projekat je u ranoj fazi i za sada nudi okvir za takvu saradnju a od novinara se očekuju povratne informacije kako da se ona razvije, rečeno je na skupu.
“Otvoreni smo za ideje”, rekao je šef Delegacije EU u Srbiji Majkl Devenport i izrazio nadu da će to biti “početak novog, boljeg i kvalitetnijeg dijaloga” sa medijima o EU.
Janušauskas je kao jednu od preporuka naveo da bi u klubu mogla da se primenjuju takozvana Četam haus (Chatam House) pravila, odnosno da se informacije dobijene na sastancima koriste bez objavljivanja identiteta učesnika.
Devenport i Janušauskas su izrazili očekivanje da će se klub do kraja godine preseliti na stalnu adresu u Ulici Kralja Milana 7 u Beograd gde počinje adaptacija novih prostorija EU info centra.
Direktor za Zapadni Balkan u Britanskom savetu (British Caouncil) Toni O’ Brajan rekao je da je u planu i da se u saradnji s medijima poboljša kvantitet i kvalitet izveštavanja o EU, kao i da se više osvetle lična iskustva građana i koristi od integracija jer to javnost najviše i interesuje.
Taj deo projekta je, takođe, u pripremnoj fazi a mediji su pozvani da predlože teme koje smatraju da su bitne ili kojima bi se bavili, rečeno je na skupu.
O'Brajan je rekao da ljude ne zanima toliko šta političari govore već žele a čuju kako žive obični građani.
Prema podacima iznetim na skupu, 58% građana je izdvojilo borbu protiv korupcije kao bitnu reformu, a 41% reformu zdravstvenog sistema.
Takođe, najviše građana (38%) je na pitanje o kojim politikama EU bi želli da više znaju, navelo politiku o mladima, dok je 39% kao najzanimljivije medijske sadržaje o EU izdvojilo iskustva običnih građana u procesu pristupanja EU.
EU info centar priprema i novi izgled svog vebsajta koji treba da bude informativniji i interaktivniji, kao i nedeljene radijske vesti čije bi objavljivane na regionalnim i lokalnim radio stanicama trebalo da počne sledeće nedelje.
Na sajtu će biti pokrenut i blog šefa Delegacije EU u Srbiji, a biće dostupne i knjige u elektronskom formatu.
Autor: M.P., preuzeto sa www.euractiv.rs
Napiši komentar