Projekat „Digitalna škola“ značajno je doprineo povećanju digitalne pismenosti u osnovnim školama u Srbiji, uneo inovativni pristup u nastavi, smanjio jaz u odnosu ruralno-urbane digitalne pismenosti sa 39 na 11 odsto i povećao nivo znanja učenika i nastavnika o onlajn bezbednosti na internetu, navodi se u izveštaju Brodbend komisije Ujedinjenih nacija i UNESCO-a o obrazovanju i ICT.
Prvi Case study koji je predstavljen u okviru izveštaja je projekat iz Srbije – Digitalna škola. Ocenjeno je da je srpski projekat idealan model za e-inkluziju u školama na svim nivoima, a Srbija je navedena kao primer zemlje koja ulaže u IT obrazovanje.
Prva i ključna komponenta projekta „Digitalna škola“ bilo je opremanje savremenom kompjuterskom opremom blizu 3.000 osnovnih škola širom Srbije koje su dobile integrisanu hardversku i softversku platformu i neophodnu infrastrukturu u svojim računarskim laboratorijama, a nastavnici su prošli obuku. Paralelno sa time vodila se i kampanja „Klikni bezbedno“ koja se fokusirala na edukaciju učenika, nastavnika i roditelja o onlajn bezbednosti.
Jedna od tačaka Programa za podršku IT industriji koji pokreće Ministarstvo finansija i privrede je upravo obrazovanje, pa će usvajanjem ovog programa biti nastavljen rad na daljem razvoju digitalne pismenosti i primeni IT znanja u školama u svim delovima Srbije, kao i promocija ove oblasti kod srednjoškolaca kako bi se opredelili ka zanimanjima iz oblasti tehničkih nauka.
Izvor: http://mfp.gov.rs
Napiši komentar