U trenutku kada je stopa nezaposlenosti još uvek neprihvatljivo visoka, a evropska društva hitno moraju da reše izazove socijalnog uključivanja, novim prioritetima unapređuju se zajednički napori na evropskom nivou.
Prioriteti za cilj imaju da se osigura da sistemi obrazovanja i obuke promovišu zapošljivost, veštine i inovacije, povećavaju društvenu pokretljivost i jednakost, sprečavaju nasilje i fanaticizam i postavljaju temelje demokratskih vrednosti i aktivnog građanstva.
Evropska komisija predlaže šest novih prioritetnih oblasti za strategiju Obrazovanje i obuka 2020 (Education and Training 2020 – ET 2020), što je svedeno sa 13 koliko ih je bilo tokom prethodnog radnog ciklusa:
- Relevantne i kvalitetne veštine i sposobnosti usmerene nazapošljivost, inovacije, aktivno građanstvo;
- Inkluzivno obrazovanje, jednakost, nediskriminacija, građanske veštine;
- Otvoreno i inovativno obrazovanje i obuka, uključujući i puno prihvatanje digitalnog doba;
- Snažna podrška radnicima u obrazovanju;
- Transparentnost i priznavanje veština i kvalifikacija; i
- Održiva ulaganja, učinak i efikasnost sistema obrazovanja i obuke.
ET 2020 je uspostavljena putem Zaključaka Saveta od 12. maja 2009. godine. Utemeljena na konceptu celoživotnog učenja, strategija pokriva učenje u svim kontekstima – formalno, neformalno ili informalno – i na svim nivoima.
Današnje potrebe za fleksibilnim prelaskom iz jednog procesa učenja u drugi zahtevaju koherentnost politika, od obrazovanja u najranijem detinjstvu i školama, sve do visokog obrazovanja, strukovnog obrazovanja i obuke i obrazovanja odraslih.
Evropska saradnja u ovim oblastima povezuje zemlje EU i Evropsku komisiju sa relevantnim zainteresovanim stranama i vrši se u vidu zajedničkih analiza, uzajamnog učenja, periodičnog praćenja i izveštavanja, stručnih razmena i razvoja zajedničkih alata, kao što su okviri kvaliteta, politike, priručnici i preporuke.
Više informacija na ec.europa.eu.
Napiši komentar