Dobra torba je bolja… jer je unikat – i kao torba i kao primer socijalnog preduzetništva u Srbiji… Na svečanosti u prostorijama Smart kolektiva, 1. marta 2013. godine javnosti je predstavljena – Dobra torba. U pitanju je prvi proizvod i brend socijalnog preduzeća u začetku, koje okuplja nezaposlene žene iz cele Srbije i, s druge strane, stručnjake iz oblasti biznisa i marketinga, koji će Dobru torbu plasirati na tržištu. Dobra torba je jedinstvena, lepa, trajna i zgodna u svakoj prilici, a odlikuje je originalan domaći dizajn, domaća proizvodnja i univerzalne vrednosti.
Dobru torbu šiju nezaposlene žene, okupljene u više ženskih udruženja širom zemlje i ceo prihod od prodaje odlazi njima. U proizvodnju Dobre torbe može da se uključi svaka žena, preko lokalnih ženskih udruženja, koja ume da šije i ima sasvim običnu mašinu za šivenje. Radeći kod kuće, sama može da odredi kada će i koliko vremena posvetiti šivenju. Uglavnom su to žene bez stalnog zaposlenja i redovnih prihoda, koje žive u sredinama gde im se ne otvara lako perspektiva za ekonomsku sigurnost i život dostojniji čoveka. Zato je svaka prodata Dobra torba za proizvođačicu velika, konkretna podrška i dokaz da, kada dobije priliku, može da uradi mnogo za sebe i svoju porodicu. Ekonomska zavisnost i neravnopravnost izvor su mnogih drugih negativnih pojava u društvu, koje ugrožavaju život i dostojanstvo žena. Dobra torba je korak ka drugačijem, boljem položaju žena. U proizvodnju Dobre torbe do sada su se uključili Udruženje Ravno iz Ćuprije, Ženska multietnička grupa Seleuš, Aktiv žena Bački Jarak iz Temerina, Klub žena Hera iz Bačke Topole i Udruženje za negovanje tradicije Izvor iz Knjaževca.
„Osim zbog ekonomskog osnaživanja žena u nezavidnoj socijalnoj situaciji, Dobra torba je važna i kao vidljiv dokaz potencijala onih koji su u društvu sve nevidljiviji, odnosno nevidljivije“, – rekla je Ivana Stančić, koordinatorka projekta.
Estetski i funkcionalno, Dobra torba se izdvaja od proizvoda slične namene. Jedinstvenom je čine ručna izrada i mogućnost korišćenja po principu “2 u 1″ – u dve dimenzije i dva oblika. Dobru torbu su kreirali mladi dizajneri okupljeni oko dizajn inkubatora Nova iskra, nezavisne platforme za profesionalni razvoj i afirmaciju mladih kreativaca u domenu industrijskog i grafičkog dizajna, arhitekture, ilustracije i grafičkih komunikacija. Dobra torba će se prodavati pravnim licima, pre svega kompanijama, institucijama i organizacijama koje prepoznaju njene vrednosti i posluju društveno odgovorno. Idealna je kao brendirana promo torba, ekonomičan i inovativan kompanijski promo poklon.
Dobra torba je rezultat projekta Smart kolektiva posvećenog ekonomskom osnaživanju žena, kao jednom od ključnih preduslova razvoja celokupnog društva i uspostavljanja viših standarda ljudskih prava. Bezbroj primera u svetu dokazuje – što je više ekonomske nezavisnosti žena, to je u društvu manje siromaštva, rodne neravnopravnosti, nasilja i zaostalosti. Smart kolektiv je organizacija koja je u Srbiji pionir promovisanja i razvoja društveno-odgovornog poslovanja, socijalnih inovacija, preduzetništva mladih i socijalnog marketinga.
Projekat Dobra torba realizovan je uz finansijsku pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj USAID, Instituta za odrzive zajednice (ISC) i Erste banke.
Više informacija na www.dobratorba.rs
Napiši komentar