Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Nastavak izrade Programa reformi politike zapošljavanja i socijalne politike (ESRP)

Objavljeno 11.12.2014.

Vlada Republike Srbije - logoU okviru procesa evropskih integracija, izrađuje se Program reformi politike zapošlјavanja i socijalne politike (Emplyment and Social Reform Programme – ESRP), koji je zamišljen kao strateški proces i kao glavni mehanizam za dijalog o prioritetima u oblastima socijalne politike i zapošlјavanja i strukturiran je po modelu Strategije Evropa 2020, koju države članice već primenjuju. Poput EU smernica za zapošljavanje, ESRP će predstaviti rešenja u trima oblastima: tržište rada i politike zapošljavanja, ljudski kapital i politike razvoja veština i politike socijalnog uključivanja i socijalne zaštite.

Vlada Republike Srbije formirala je međuresornu radnu grupu i ekspertsko telo, čijim radom rukovodi Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, a stručnu pomoć pruža Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva. Radna grupa i eksperti su pripremili drugi predlog glavnih izazova i odgovarajućih mera do 2020. godine, što je predviđen period važenja ESRP dokumenta, koji se na taj način uklapa i vremenskim dometom u EU 2020 strategiju.

Ovaj drugi nacrt dokumenta je nakon široke javne rasprave sa nevladinim organizacijama, socijalnim partnerima i ostalim zainteresovanim stranama početkom novembra poslat u Evropsku komisiju na konsultacije.

Sledeći korak je definisanje horizontalnih aspekata kao što su izgradnja kapaciteta, institucionalne reforme, finansijski izazovi za realizaciju mera kao i upotreba EU fondova za sprovođenje planiranih reformi. To je treća i poslednja komponenta dokumenta. Konačan nacrt Program reformi politike zapošlјavanja i socijalne politike ponovo će biti dostupan partnerima na javnoj raspravi.

Komentari

 
1

 Podeli

Komentari

  • Удружење предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом Републике Србије Objavljeno Mart 18, 2015 9:24 am

    Предлог: Социјални аспект јавних набавки
    Системским решењем неопходно је обухватити социјални аспект јавних набавки како би се пружио допринос социјалном укључивању и одрживости запошљавања социјално угрожених категорија становништва, а нарочито особа са инвалидитетом. Наш предлог је да ново решење подразумева одређен ниво обавезности набавки које би носиоци јавних набавки били у обавези да усмеравају на предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом, односно социјална предузећа. Отварање радног места за лице које се налази у стању социјалне потребе није довољно и коначно за решење његовог/њеног егзистенцијалног проблема. Радно место треба да обезбеди континуитет радне активности и адекватну зараду за уложени рад.
    Искуство предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом показује да од почекта примене Закона о јавним набавкама (1. април 2013. године) до данас члан 8. којим се уводе тзв. резервисане набавке није у очекиваној мери утицао на пословање предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом, иако то јесте била идеја законодавца. Број расписаних резервисаних јавних набавки је на нивоу статистичке грешке тако да предузећа нису имала услове да током 2013. и 2014. године раде пуним капацитетом. Последица таквог стања је да не само што није дошло до отварања нових радних места, пре свега за особе са инвалидитетом, већ је њихов број у односу на претходне године и смањен.
    Како носиоци јавних набавки нису показали одговарајући ниво друштвене одговорности сматрамо да је неопходно у циљу постизања одрживости запослења особа са инвалидитетом и припадника других осетљивих друштвених категорија обезбедити обавезан проценат укупних планираних јавних набавки на годишњем нивоу од предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом и социјалних предузећа.
    Предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом запошљавају више од 50% особа са инвалидитетом од укупног броја запослених, од ког броја 10% чине особе са инвалидитетом које се могу запослити само под посебним условима, што значи да им је за радну интеграцију неопходно обезбедити прилагођено радно место и производни процес. Наведене особе са инвалидитетом би тешко или практично никако нашле запослење на отвореном тржишту рада. Истовремено ова предузећа реализују обуке за особе са инвалидитетом како би она повећале своје радне компетенције и себи обезбедиле веће могућности за запошљавање. Уз социјалну функцију коју обављају пред њих је постављен задатак да остварују профит и да буду конкурентна на тржишту, што у условима у којима послују тај циљ тешко могу да остваре без подршке државе, која би то омогућила обезбеђењем послова кроз резервисане јавне набавке.
    Овакви примери позитивне дискриминације су познати и допуштени у савременом упоредном законодавству, посебно када је реч о предузећима која имају мисију од посебног друштвеног значаја. И у оквиру ЕУ се подржава овакав начин рада, имајући у виду да је основни циљ ЕУ уравнотежен развој, социјална инклузија и кохезија, смањење структурних разлика између региона и промовисање једнаких могућности за сваког појединца (Европа 2020).

  • Napiši komentar

    Unesite komentar


    Ime


    e-mail


    website


    Povezane vesti

    Bilten o socijalnom uključivanju

    Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

    Aktuelnosti > <

    Kalkulator socijalnih davanja

    Blog > <

    Aktuelni dokumenti > <

    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
    SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
    Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
    Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
    E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
    Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
    Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
    Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
    Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
    Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
    Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]