Razvoj i promovisanje preduzetničkog obrazovanja već duži niz godina jedan je od ključnih strateških ciljeva institucija i država članica EU. U kontekstu velike nezaposlenosti mladih, ekonomskih kriza i brzih promena naše složene ekonomije zasnovane na znanju i u našem društvu, transverzalne veštine kao što su preduzetništvo od suštinske su važnosti ne samo za oblikovanje svesti mladih, već i za obezbeđivanje veština, znanja i stavova koji su od centralne važnosti za razvoj preduzetničke kulture u Evropi. Međutim, iako su pojedine zemlje posvećene razvoju preduzetničkog obrazovanja već više od jedne decenije, druge sa tim tek počinju.
Nadovezujući se na Eurydice izveštaj iz 2012. godine o preduzetničkom obrazovanju, ova nova analiza predstavlja pregled najnovijih trendova u Evropi, daje ažurirane i detaljnije informacije o strategijama, planovima i programima i ishodima učenja, a pokriva i nove teme, kao što su sheme za finansiranje i obrazovanje nastavnika.
Izveštaj je usmeren na osnovno obrazovanje, niže i opšte više srednje obrazovanje, kao i na školsko početno strukovno obrazovanje i obuku. Sadrži informacije za 2014/15 godinu iz 33 zemlje koje učestvuju u Eurydice mreži. Pored toga, nacionalni informatori daju prikaz preduzetničkog obrazovanja u svakoj od zemalja.
Sadržajem su obuhvaćena sledeća poglavlja: Definicije i kontekst preduzetničkog obrazovanja; Strategije i sheme za finansiranje; Plan i program rada u školama; Obrazovanje nastavnika i podrška; Stanje u preduzetničkom obrazovanju u četiri ključne oblasti.
Izveštaj u celini možete preuzeti ovde.
Izvor: webgate.ec.europa.eu
Napiši komentar