Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije objavio je prevod Priručnika za javne službe Komunikacija sa korisnicima – pristup univerzalnog dizajna.
Cilj ovog Priručnika je da pruži smernice prvenstveno zaposlenima u javnim službama koji su u direktnom kontaktu sa različitim korisnicima/ama. Priručnik može biti koristan i organizacijama, kao i svim građanima i građankama u pogledu upoznavanja sa svojim pravima i načinima njihovog ostvarivanja.
Priručnik se zasniva na principu univerzalnog dizajna, što znači da je njegova namera da pruži podršku u kreiranju okruženja koje je u najvećoj mogućoj meri pristupačno, razumljivo i upotrebljivo za sve ljude, bez obzira na godine, sposobnosti ili invaliditete.
Priručnik sadrži delove koji se odnose na kreiranje pisane, govorne i znakovne, kao i digitalne komunikacije. Predviđeno je da javne službe koriste ovaj Priručnik za planiranje, obučavanje i informisanje zaposlenih, kao i prilikom nabavke određenih uređaja. Priručnik sadrži odabrane smernice, primere, savete, kontrolne liste i smernice pomoću kojih se može proširiti znanje o ovoj temi. Određene delove relevantnih poglavlja je moguće koristiti samostalno, a mogu biti i dostupni na lokacijama gde javne službe pružaju svoje usluge. Poslednji deo Priručnika sadrži Liste pitanja koje mogu pomoći za procenu usluga komunikacije sa korisnicima.
Priručnik je izradio Centar za izvrsnost u univerzalnom dizajnu (Centre for Excellence in Universal Design – CEUD) koji je deo Nacionalne uprave za osobe sa invaliditetom (National Disability Authority – NDA).
Napiši komentar