Nejednakost uglavnom predstavlja posledicu korupcije i netransparentnosti rada javne uprave, nalazi su ankete o stavovima mladih ljudi širom sveta.
Godišnja anketa o stavovima mladih Global Shapers 2016 obuhvatila je stavove 26.000 mladih ljudi iz 181 zemlje rođenih u poslednje dve decenije dvadesetog veka. Čak 60% ispitanika izjavilo je da su korupcija i netransparentnost rada javne uprave najveća prepreka za ostvarivanje jednakih mogućnosti za sve građane. U svih pet regiona pokrivenih anketom (Evropa, Amerika, Afrika, Azija i Okeanija) dobijen je isti rezultat.
Nedostatak pristupa kvalitetnom obrazovanju predstavlja drugu najveću prepreku za ostvarivanje jednakosti, nakon čega sledi prihod. Za mlade ljudi u Africi i Americi nedovoljan pristup kvalitetnom obrazovanju je veći uzročnik nejednakosti, dok njihovi vršnjaci u Evropi, Aziji i Okeaniji dohotku pridaju veći značaj. Ostali veći problemi su diskriminacija, političke ideologije, javne politike i porezi, religija i nejednak pristup zdravstvenim uslugama.
Samo 7,2% ispitanika smatra da je globalizacija uzrok nejednakosti.
Korupcija
Svetski lideri se slažu da borba protiv korupcije pomaže rešavanju mnogih drugih globalnih problema poput siromaštva, ekonomskog razvoja i nejednakosti.
Poznato je da korupcija u zemljama u razvoju najviše pogađa najsiromašniji deo stanovništva. Korupcija takođe utiče na način poslovanja kompanija, često postaje prepreka za uspešno poslovanje, pogotovo na Bliskom istoku, Severnoj Africi, Latinskoj Americi i Karibima, kao i u subsaharskoj Africi.
Nejednakost je štetna, kako za građane, tako i za globalnu ekonomiju. Što je najgore, ona preti da ugrozi socijalnu i političku stabilnost.
Obrazovanje
Čak 57 miliona dece u subsaharskoj Africi ostaju van sistema obrazovanja, što predstavlja više od polovine dece koja žive u toj oblasti.
Pristup kvalitetnom obrazovanju, koji je na drugom mestu na listi prepreka za ostvarivanje jednakosti, predstavlja četvrti cilj UN održivog razvoja, koji pretpostavlja obezbeđivanje inkluzivnog i ravnopravnog obrazovanja i promovisanje celoživotnog učenja za sve građane 2030. godine.
Obrazovanje je kompleksnije pitanje od stečenog nivoa kvalifikacija ili uspešno rešenih testova. Obrazovanje je jedan od ključnih načina za rešavanje pitanja dečijih brakova, na primer.
Zabrinutost mladih oko pitanja nejednakosti oslikava njihove poglede na svet u celini. U svim regionima mladi vide korupciju i nedostatak odgovornosti javne upravekao ključne probleme u svojim zemljama. Mnogi mladi koji pripadaju tzv. “milenijumskoj generaciji” izjašnjavaju se kao građani sveta (36%) i smatraju da je borba protiv nejednakosti svetski problem broj jedan.
Izvor: www.weforum.org
Napiši komentar