Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva pri Kabinetu potpredsednice Vlade za evropske integracije objavio je publikaciju “Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u školama u Srbiji”.
Globalni trendovi ukazuju na tranziciju od ekonomija zasnovanih na masovnoj proizvodnji ka ekonomijama zasnovanim na znanju. Ovaj proces, u velikoj meri omogućen informaciono-komunikacionim tehnologijama (IKT), značajno utiče na razvoj ljudskih potencijala i uzrokuje promene u svim aspektima obrazovnih procesa i života uopšte. Stoga je potrebno naročito zalaganje kako bi se potencijal IKT iskoristio u formalnom i neformalnom obrazovanju i time što adekvatnije odgovorilo na izazove informacionog doba i doprinelo socioekonomskom razvoju zemlje.
Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine prepoznaje značaj i ulogu novih tehnologija za unapređivanje obrazovnog sistema. Međutim, zbog kompleksnosti pitanja uspešne integracije IKT u sistem obrazovanja, kao i zbog činjenice da do sada nisu izrađeni dokumenti koji bi pomogli u formulisanju obrazovne politike u ovoj oblasti, Nacionalni prosveti savet (NPS) inicirao je izradu dokumenta “Smernice za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju”. Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva pri Kabinetu potpredsednice Vlade za evropske integracije pruža podršku NPS-u u procesu razvoja ovih smernica, čiji primarni cilj jeste modernizacija nastavnih programa kroz upotrebu IKT kako bi se podstakao razvoj kompetencija nastavnika i učenika, tj. doprinos unapređenju kvaliteta obrazovanja i omogućavanje veće fleksibilnosti, efikasnosti i dostupnosti obrazovnih usluga, posebno za osobe koje pripadaju socijalno isključenim grupama.
Kako bi se proverili i dopunili podaci prikupljeni tokom razvoja smernica, sprovedeno je istraživanje o upotrebi IKT u školama u Srbiji sa ciljem da se analizira trenutna situacija u vezi sa upotrebom IKT u obrazovnom procesu, prevashodno sagledavajući potrebe i prepreke sa kojima se akteri obrazovnog procesa suočavaju. Nalazi ovog istraživanja predstavljaju doprinos razvoju finalne verzije Smernica za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju, ali i doprinos razvoju drugih javnih politika, sprovođenju zakona i unapređenju kvaliteta obrazovnog sistema u celini.
Izrada Publikacije omogućena je sredstvima Švajcarske agencije za razvoj i saradnju u okviru projekta “Podrška unapređenju procesa socijalnog uključivanja u Republici Srbiji”.
Kliknite da preuzmete publikaciju “Istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u školama u Srbiji”:
Napiši komentar