Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kancelarija UNICEF-a u Srbiji organizovali su drugi stručni skup za profesore visokoškolskih ustanova na temu „Personalizacija učenja i inkluzivna pedagogija“. Stručni skup, koji je vodila prof. dr Judit Holenveger sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Cirihu, realizovan je u periodu od 16. do 18. oktobra 2016. godine u Istraživačkoj stanici Petnica.
Cilj skupa bio je da se kroz razmenu iskustava podstaknu predstavnici svih univerziteta i fakulteta u Srbiji koji obrazuju buduće nastavnike da menjaju sopstvenu praksu i studijske programe u skladu sa savremenom inkluzivnom teorijom i praksom.
Skup je organizovan u okviru zajedničke inicijative „Savremena praksa obrazovanja nastavnika za različitost“, Istraživačke stanice Petnica, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF-a. U okviru ove inicijative organizuje se niz konsultativnih sastanaka, stručnih skupova i seminara sa priznatim međunarodnim stručnjacima sa evropskih i svetskih univerziteta, sa kojima predstavnici univerziteta i fakulteta iz Srbije imaju priliku da razmene iskustva o novim pristupima učenju i nastavi, o kompetencijama i profilu savremenog nastavnika za različitost, o povezivanju teorije, prakse, istraživanja i razvoja, o prenosu znanja između fakulteta i škola i drugo. Nadamo se da će ovaj proces rezultirati izgradnjom mreže profesora i saradnika sa univerziteta koji će inoviranjem studijskih programa podići kompetencija za inkluzivno obrazovanje svojih studenata – budućih nastavnika.
Neke od tema na skupu bile su „Principi inkluzivne pedagogije –izazovni stavovi i promišljanja nastavnika i učenika“, „Razumevanje učenja i transformacija kapaciteta za učenje“, „Razumevanje potreba različitih učenika u raznolikim odeljenjima“, „Razumevanje različitosti kod nastavnika i učenika“, „Teoretske osnove i kako podići svest o različitostima“, „Smetnje u razvoju i kako ih razumeti u kontekstu različitosti“, „Participacija – kako uključiti sve u cilju postizanja relevantnih ciljeva“, „Uključivanje nastavnika i učenika“, „Kako podići svest kod studenata pedagoškog/učiteljskog fakulteta“, „Prakse u odeljenjima koje su usmerene na učenika“, „Podučavanje različitih učenika u raznolikim odeljenjima“, „Univerzalni dizajn za učenje“, „Teoretske osnove i efekti u odeljenjima“, „Primena informaciono-komunikacionih tehnologija usmerenih na fakultet i na školu“, „Ocenjivanje u funkciji učenja, ocenjivanje kao učenje i ocenjivanje učenja“, „Razmena znanja – uključivanje u zajednicu učenja u funkciji unapređivanja kurikuluma za obrazovanje nastavnika“.
Na skupu je učestvovalo 34 profesora visokoškolskih ustanova iz Beograda, Kragujevca, Niša, Čačka, Jagodine, Novog Sada, kao i predstavnici Ministarstva prosvete i UNICEF-a.
Učesnici su skup ocenili kao višestruko značajan. Osim inspirativnih predavanja, učesnicima je na raspolaganje stavljena bogata literatura. Kao posebno značajna dobit sa skupa izdvojeni su razmena i povezivanje profesora sa različitih fakulteta i katedri u zajednicu učenja. Sledeći konsultativni sastanak u sličnom sastavu najavljen je za mart 2017. godine.
Izvor: www.mpn.gov.rs
Napiši komentar