Konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“ koju je organizovala Beogradska otvorena škola (BOŠ) održana je u sredu, 10. aprila 2019. godine, u Beogradu. Događaj je okupio preko 130 domaćih i inostranih učesnika i učesnica, među kojima su bili nastavnici/e srednjih škola, predstavnici/e organizacija i institucija koje se bave unapređivanjem praksi u srednjim stručnim školama i unapređivanjem zapošljivosti mladih. Konferencija predstavlja završni događaj u okviru projekta „Virtuelne prakse u oblasti stručnog obrazovanja i obuke (VIVET)”, čiji je koordinator Beogradska otvorena škola.
U uvodnom obraćanju, učesnicima i učesnicama se obratila se Biljana Marić, savetnica Ministra prosvete za digitalizaciju u prosveti i nauci. Marić je istakla da su prioriteti Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja povezivanje obrazovanja i sveta rada i dalja digitalizacija obrazovanja, kao i to da je Beogradska otvorena škola, kroz inovativne projekte ovog tipa u našoj zemlji dala značajan doprinos u tom procesu.
Vukašin Grozdić, savetnik u Kabinetu premijerke Republike Srbije, izjavio je da Kabinet izuzetno podržava projekte ovakve vrste i da je projekat Beogradske otvorene škole veoma značajan za digitalizaciju obrazovanja.
Milorad Bjeletić, izvršni direktor Beogradske otvorene škole, istakao je da su kvalitetne radne prakse neophodne za savremeno tržište rada i da BOŠ skoro dve decenije sprovodi programe za unapređivanje zapošljivosti mladih.
Sofija Dukić iz Fondacije Tempus ukazala je da su mogućnosti za unapređenje kvaliteta radnih praksi, kako za mlade, tako i za usavršavanje odraslih, daleko dostupnije od kako je Srbija postala programska zemlja Erazmus+ programa.
Programska menadžerka BOŠ-a i koordinatorka projekta VIVET Jelena Manić Radoičić predstavila je polazne ideje projekta kao i ostvarene rezultate. Pored toga, izjavila je da je projekat nadmašio očekivanja organizatora i da je uključio veliki broj mladih iz osetljivih grupa koji su na ovaj način imali prilike da unaprede svoje digitalne vešine i veštine koje su neophodne za savremeno tržište rada.
Giorgia Costalonga iz Italije i Petya Grudeva iz Bugarske, predstavnice partnerskih organizacija, podelile su sa učesnicima/ama zaključke i preporuke proistekle na osnovu pilotiranja virtuelnih praksi u svojim zemljama. Na konferenciji su, pored domaćih, govorili i inostrani eksperti u oblasti mentorstva Matteo Perchiazzi iz Italije i Karel Van Isacker iz Belgije.
Mentori i učenici iz Tehničke škole u Užicu, koji su učestvovali u ovom procesu imali su prilike da na konferenciji podele svoja iskustva i predstave praktične radove nastale kroz virtuelnu praksu, a pored njih iskustva su podelili i učesnici/e projekta iz škola u Beogradu, Knjaževcu, Boru.
Na konferenciji je bilo reči i o elementima kvalitetne radne prakse, izazovima koji trenutno postoje u sistemu formalnog obrazovanja i perspektivama koje donosi digitalizacija radnih procesa.
Virtuelne prakse predstavljaju pionirski poduhvat i prvi takav projekat u oblasti srednjeg stručnog obrazovanja u regionu. Upravo iz ovog razloga projektni partneri izradili su Model virtuelnih praksi koji definiše set koraka koji moraju biti ispunjeni kako bi ovakve prakse zaista doprinele razvoju kompetencija učenika i učenica.
Koordinator projekta je Beogradska otvorena škola, a partneri na projektu su organizacija INTERPROJECTS iz Bugarske, Tehnička škola iz Užica i Univerzitet u Padovi iz Italije. Projekat je finansiran kroz Erazmus+.
Izvor: www.bos.rs
Napiši komentar