U organizaciji Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije (SIPRU) i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (MPNTR) 22. septembra u Beogradu održana je konferencija „Za dobrobit naše dece – Uključivanje roditelja u obrazovno-vaspitni sistem“.
Cilj konferencije bio je da unapredi kulturu uvažavanja, međusobne saradnje i partnerstva među različitim akterima obrazovnog sistema, da osvetli primere dobre prakse, izlista prepreke sa kojima se roditelji dece iz osetljivih grupa susreću kao i da ukaže na važnost uključivanja svih roditelja u obrazovno-vaspitni sistem kako bi se doprinelo obrazovanju i vaspitanju svakog deteta.
Skup je otvorila Anamarija Viček, državna sekretarka u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a tom prilikom je posebno naglasila inkluzivnu komponentu koju je Ministarstvo podržalo u organizaciji ove konferencije i istakla da inkluzivno obrazovanje obuhvata svu decu. Takođe, podsetila je i da je u okviru kredita Svetske banke za predškolsko vaspitanje i obrazovanje predviđena i podrška roditeljstvu. Severine Leonardi, zamenica direktora UNICEF-a u Srbiji, na početku svog izlaganja naglasila je da su roditelji prvi učitelji dece i da bismo pružili adekvatnu podršku deci, moramo pre svega podršku da pružimo roditeljima. Ivan Sekulović, menadžer Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, skrenuo je pažnju na to da smo 2009. uspostavili dobre inkluzivne teorijske postavke, ali da smo malo zapostavili praksu i da zajedničkim vlasništvom nad tom divnom idejom treba popraviti stanje u društvu. Uvodničari su pored pregleda inicijativa u oblasti obrazovanja, sa učesnicima podelili i svoja iskustva i izazove roditeljstva.
Učesnicima su se obratili i Doloris Ašković, predstavnica Unije srednjoškolaca Srbije, koja je ukazala na to da tokom procesa donošenja odluka i planiranja u obrazovanju i vaspitanju decu i mlade treba više uključiti u aktivnosti, jer svi imaju iste interese i zajednički cilj. Žana Bogunović, mlađi savetnik za praćenje obrazovnih politika (Fondacija Tempus), predstavila je zaključke sa konferencije „Uključenost roditelja u rad škola i predškolskih ustanova“ koja je održana u maju ove godine.
Dragan Ilić, psiholog i radijski i televizijski voditelj, osvrnuo se na svoja roditeljska iskustva u obrazovanju i podsetio da je neophodno razvijati komunikaciju između roditelja i nastavnika, da se na taj način stvara poverenje i saradnja, jer se najčešće roditelji pojavljuju u školi tek kad problem nastane. Takođe, istakao je i važnost organizovanja zajedničkih akcija škole i roditelja jer na taj način mogu značajno da se promene aktivnosti u školi, a detetu se šalje slika važnosti obrazovanja.
Učesnici su nakon plenarnog dela konferencije učestvovali u tri paralelne radionice i dali svoje predloge za unapređenje uloge roditelja u obrazovanju i vaspitanju na teme: kako do partnerstva – partnerstvo i saradnja predstavnika lokalne samouprave, roditelja i prosvetnih radnika; deca iz osetljivih grupa – dobiti od inkluzivnog obrazovanje za sve; međusobno osnaživanje roditelja za aktivnu podršku deci – zajedničko razumevanje obrazovnih i vaspitnih potreba dece na području opštine/grada i iniciranje promena.
Preporuke i zaključci nastali u okviru ovih radionica biće predstavljeni široj javnosti i upućeni Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvooja za dalje unapređenje saradnje sa roditeljima.
Na skupu su prisustvovali predstavnici lokalnih samouprava, školskih uprava, predstavnici klubova roditelja i nastavnika, druga roditeljska udruženja, predstavnici Ministarstva prosvete, predstavnici partnerskih organizacija (UNICEF, CIP, MODS, NARNS). Veliki broj različitih partnera doprineo je organizaciji konferencije što govori o važnosti prepoznavanja roditelja kao značajnog resusrsa u vaspitno-obrazovnom procesu.
Konferencija je deo aktivnosti u okviru programa „Uključivanje roditelja u obrazovno-vaspitni sistem“ koji je Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije pokrenuo sa idejom unapređivanja saradničkog odnosa roditelja, nastavnika i lokalne zajednice, što će doprineti razvoju demokratičnosti i pravednosti našeg obrazovno-vaspitnog sistema. Takođe, program će podržavati i aktivnosti Nacionalne asocijacije roditelja i nastavnika kao i buduće formiranje i rad Opštinskih saveta roditelja.
Napiši komentar