Nemačko-Srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje, Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva (SIPRU), Fondacija Hajnrih Bel i socijalno preduzeće Brodoto 7. juna su zajedno organizovali prvu „Beogradsku crowdfunding konvenciju“.
Beogradska crowdfunding konvencija je po prvi put na jednom mestu okupila crowdfunding stručnjake i praktične crowdfundere koji upotrebljavaju grupno finansiranje za pokretanje vlastitih projekata. Što se tiče eksperata, na konferenciji je gostovao Luka Piškorič, jedan od pionira crowdfundinga u Evropi koji je od Slovenije napravio crowdfunding velesilu. Karsten Wenzlaff iz nemačkog Ikosoma, govorio je o mogućnostima koje crowdfunding nudi za proboj u svet. Marko Gregović iz socijalnog preduzeća Brodoto govorio je o tome gde Srbija trenutno stoji što se tiče crowdfundinga.
Brojke govore kako je crowdfunding tržište još relativno malo, ali brzo rastuće. Od 2012. godine do danas broj kampanja u Srbiji je porastao za 400%, ali je postotak uspešnosti svih kampanja svega 7,2%.
Na konferenciji su bile predstavljene najpoznatije kampanje iz zemlje i regiona. „Buba Bar“ iz Hrvatske je crowdfunding kampanjom uspeo da pokrene kafić u kome rade isključivo osobe sa Daunovim sindromom. „Startit Centar” je skupio nekoliko stotina hiljada dolara da bi pokrenuo co-working prostor u Beogradu. Više informacija o konvenciji potražite ovde.
Istraživanje o crowdfundingu u Srbiji
Sprovedeno je istraživanje o crowdfundingu u Srbiji, a korišćeni su podaci s najpopularnijih crowdfunding platformi Indiegogo i Kickstarter. U okviru istraživanja možete saznati i više o:
- definiciji crowdfundinga
- osnovnim tipovima crowdfundinga
- ostalim upotrebama crowdfundinga
- uputstvima za uspešnu kampanju
- primeni crowdfundinga za biznise, organizacije, institucije
- preporukama za više crowfundinga u Srbiji
Veliki potencijal rasta
Istraživanje je pokazalo da iako upotreba crowdfundinga u Srbiji raste, još uvek je daleko iza razvijenih tržišta. Tokom samo pet dana u Britaniji se skupi više novca putem crowdfundinga nego što je u Srbiji skupljeno od 2011. godine.
- U Srbiji je preko crowdfundinga do sredine 2016. uplaćeno 653,134 USD
- Od ukupno 570, samo je 41 kampanja bila uspešna (7,2%)
- Najbrojniji su projekti iz područja umetnosti (32%)
- Žene vode svega 27% kampanja
- Postotak uspešnosti na Indiegogo-u je 3%, a na Kickstarteru 37%
- Broj crowfunding kampanja porastao je za 400% od 2012. godine
- Broj onih koji su podržali kampanje u 2016. bio je 3148, što čini 0,03% stanovništva
Čitavom istraživanju možete pristupiti ovde.
Publikacija o crowdfundingu
Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje, u saradnji sa Timom za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva (SIPRU), Fondacijom Hajnrih Bel i socijalnim preduzećem Brodoto, objavila je publikaciju Crowdfunding – grupno finansiranje sa ciljem promocije i daljeg podsticanja razvoja crowfundinga u Srbiji.
Više informacija na www.crowdfunding.rs
Napiši komentar