Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prof. dr Tomislav Jovanović povodom predstavljanja rezultata PISA testiranja održanog 2012. godine na konferenciji za novinare u Pres sali Vlade Republike Srbije rekao je da podaci pokazuju da naš sistem napreduje, ali da moramo još mnogo da radimo. „Nastavnici i učenici su ozbiljnije shvatili PISA testiranje što pokazuju i rezultati , ali, da bi ono bilo još bolje država nastoji da učini sve da obrazovanje prilagodi svetskim obrazovnim tokovima i da obrazovni sistem Srbije bude na mestu koje mu pripada Srbija nema više vremena za greške u obrazovanju i od danas počinju pripreme za PISA testiranje 2015. godine “, rekao je ministar Jovanović, dodajući da je cilj ovih rezultata kao i rezultata niza domaćih provera da obrazovni sistem učini prijemčivijim, i aplikativnijim. On se zahvalio učenicima, nastavnicima i školama koje su učestvovale u PISA testiranju u prethodnom ciklusu. Rezultati PISA testiranja objavio je OECD 3. decembra u 12 časova u sedištu u Parizu, neposredno pre konferencije u Vladi Republike Srbije.
Dragica Pavlović Babić, nacionalna koordinatorka PISA predstavila je rezultate četvrtog ciklusa PISA testiranja. Srednjoškolci iz Srbije su u okviru Međunarodnog programa procene postignuća učenika (PISA) za 2012. godinu pokazali da su ispod proseka, ali su napredovali u odnosu na prethodna testiranja. U matematičkoj pismenosti učenici iz Srbije osvojili 7 poena više u odnosu na PISA testiranje iz 2009. godine i postigli 449 poena na skali matematičke kompetencije. Kada je u pitanju čitalačka pismenost, naši srednjoškolci su osvojili četiri poena više nego njihovi vršnjaci 2009. godine i osvojili 446 poena.
U oblasti naučne pismenosti bolji su za dva poena. U novoj oblasti – rešavanje problema srednjoškolci su imali veća postignuća, u ovoj oblasti 72 odsto učenika je iznad drugog nivoa postignuća a 4,2 odsto njih je na najvišem nivou. U poređenju sa đacima iz regiona, naši učenici su lošiji od đaka iz Slovenije i Hrvatske, a bolji su od učenika u Crnoj Gori, Bugarskoj, Rumuniji, Albaniji.
Testiranje je rađeno u 65 zemalja, učestvovalo je oko 500.000 učenika a u našoj zemlji oko 5.000. Lisabonskom konvencijom zacrtano je da se broj učenika koji ne dostignu drugi nivo postignuća, koja su funkcionlano nepismena, bude 15 odsto, rečeno je na konferenciji. Najbolje rezultate ostvarili su učenici iz istočnoazijskih zemalja – iz Šangaja, sa 613 poena, srednjoškolci iz Singapura, Hongkonga, Tajpeha i Koreje, dok su najlošija postignuća pokazali učenici iz Perua.
Ohrabruje podatak što od početka testiranja u Srbiji 2003. naši učenici konstantno napreduju, rečeno je na konferenciji.
Izvor: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije
Kliknite da preuzmete rezultate istraživanja PISA 2012:
– PISA 2012 u Srbiji: Prvi rezultati (.pdf)
– PISA 2012 Results in Focus (.pdf)
Napiši komentar