Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Rodna ravnopravnost u školi: obrazovanje kao put promene!

Objavljeno 17.09.2015.

schoolgirl - ilustracijaNa poziv organizacija civilnog društva članovi Evropskog parlamenta podržali su Rodrigez izveštaj o potrebi osnaživanja kroz obrazovanje devojčica u EU na plenarnom glasanju održanom 8. septembra ove godine.

Ovaj izveštaj predlaže uvođenje mera kojim bi se osiguralo da svi nacionalni obrazovni sistemi promovišu rodnu ravnopravnost i pomognu razvijanje veština devojčica, kako bi kao krajnji cilj pospešili njihov lični i profesionalni razvoj.

Pored jednakog pristupa obrazovanju za devojčice i dečake, bez obzira na njihov socioekonomski status, kulturno poreklo ili religiju, ovaj Izveštaj poziva države članice da implementiraju edukativne mere u cilju:

  • Da se utiče na borbu protiv rodnih stereotipa (u medjima, reklamama, udžbenicima, itd.) koji se često reflektuju na sliku koju devojčice i dečaci razvijaju o sebi, zdravlju, sticanju veština i profesionalni život.
  • Da se podstaknu i devojčice i dečake da interesovanja izvan onih koja su im stereotipno dodeljena.
  • Da se obrazuje za ravnopravnost, da se razvije samopouzdanje i samostalnost u donošenju odluka i kod devojčica i kod dečaka.
  • Da se edukuje o seksualnosti i vezama koje su zasnovane na jednakosti, rodnoj osvešćenosti. Da kurikulumi budu prilagođeni uzrastu i pruže informacije koje su im potrebne kako bi se donosileli prave odluke i sprečili neželjena trudnoća, smrtnost majka i deteta na porođaju, kao i suzbile seksualno prenosive bolesti.
  • Da se razvija svest devojčica i devojaka da imaju kontrolu nad svojim telima.
  • Da se prati homofobično i transfobično zastrašivanje i diskriminacija na osnovu rodnog ili seksualnog identiteta.

Osiguran pristup obrazovanju devojčica više nije dovoljan. Potrebno je javno obrazovanje koje mora da pomogne u tome da devojčice i devojke postanu samostalne građanke koje u potpunosti uživaju u svojim socijalnim, ekonomskim, kulturnim i političkim pravima. Obrazovanje mora da bude efikasno sredstvo koje pomaže i devojčicama i dečacima da stvore karijeru koju žele i da imaju slobodu izbora u profesionalnom, ali i seksualnom životu.

Izvor: www.emins.org

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]