Studija izvodljivosti za uvođenje sistema dualnog obrazovanja trebalo bi da bude završena do kraja meseca, i ona bi trebalo da ukaže na sve troškove koje uvođenje tog sistema obrazovanja nameće, kao i koristi koje će doneti, a nakon toga će biti predstavljena privrednicima, izjavila je direktorka Centra za edukaciju PKS Mirjana Kovačević.
Na inicijativu Privredne komore Srbije i uz podršku Ministarstva privrede, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije formiralo je Radnu grupu za uvođenje zanatskog obrazovanja.
Dualno obrazovanje je učenje na radnom mestu i u zanatskoj školi i ovaj vid edukacije primenjuje se u većem broju evropskih zemalja, ali su najpoznatiji i najuspešniji modeli Austrije i Nemačke.
Po završetku škole učenik najčešće ostaje da radi u preduzeću u kojem je bio na praksi.
“Trenutno je u fazi izrade studija izvodljivosti, a u izradi pomažu eksperti Nemačke organizacije za tehničku saradnju- GIZ i ona treba da ukaže na sve troškove koje uvođenje dualnog obrazovanja nameće kao i koristi koje će doneti”, rekla je Kovačević za RTS.
Kazala je i da se očekuje da će izrada te studije biti završena krajem juna, a da će se, potom od septembra početi sa njenim predstaavljanjem svim privrednicima.
Ona bi trebalo da ponudi pravce i opcije u uvođenju elemenata dualnog obrazovanja, naglasila je ona.
“Model onakakav kakav postoji u nekim drugim zemljama nije moguće apsolutno preslikati kod nas imajući u vidu sve privredne okolnosti i situaciju kod nas u Srbiji”, rekla je Kovačević.
Namera je da se od septembra pa nadalje sa privrednicima razmotre svi nalazi i opredelimo za opciju koja Srbiji najviše odgovara, odnosno da se vidi koji su to uslovi koje privreda ispunjava,a na kojim treba raditi i koje korakte je potrebno preduzeti.
“Privrednici su iskazali veliku želju i interes da se ukjuče u ovaj proces, odnosno da se izvrši reforma srednjeg stručnog obrazovanja.Njihovo mišljenje je da je puno teorije u obrazovnim programima posebno u zanatskim i tehničkim zanimanjima i da učenici kada završe školu nisu kadri da se odmah kvalitetno uključe u proces rada jer nedostaje znatno više učesća u praktičnom radu”, kazala je Kovačević.
Ona je navela da bi način i organizaciju prakse trebalo urediti sistemski.
Kako je kazala, za uvođenje sistema dualnog ozbrazovanja ipak će biti potrebno malo više vremena.
Za sada, postoje neke škole i privredni subjekti koji primenjuju elemente dulanog obrazovanja, kroz projekat GIZ-a “Reforma srednjeg stručnog obrazovanja”, navela je Kovačević i dodala da se proučavaju i modeli i sistemi u drugim zemljama jer je uvek bolje učiti na iskustvuma drugih.
“Iskustva onih zemalja koje primenjuju ovaj model pokazuje da 80 odsto učenika koji upišu ovaj model obrazovanja, najveći broj njih ostane da radi u preduzećima gde su obavljali i praktičnu nastavu ili u nekim drugim”, kazala je Kovačević.
Izvor: TANJUG
Napiši komentar