Zahvaljujući novim naučnim dokazima koji ukazuju na važnost podrške deci ranog uzrasta, podrška razvoju i učenju u ranom detinjstvu postala je jedan od prioriteta obrazovnih politika u mnogim zemljama u svetu pa i u Srbiji.
Sa oko 50% dece koji pohađa predškolsko vaspitanje i obrazovanje, Srbija ima jedan od najnižih obuhvata u Evropi, dok je participacija dece iz osetljivih grupa, posebno romske dece, dece koja žive u siromaštvu i dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom čak i niža (romska deca 5,7%, deca u najsiromašnijim porodicama 9%).
Praksa predškolskog vaspitanja i obrazovanja je neujednačenog kvaliteta, nedovoljno diversifikovana i ne odgovara na potrebe dece i roditelja. Kao odgovor na ovakvo stanje, aktuelne mere obrazovne politike usmerene su na povećanje dostupnosti i pravednosti sistema i razvijanje kvaliteta predškolskog vaspitanja kroz diversifikaciju organizacionih oblika i programa
predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
Saznajte više o diversifikovanim programima u predškolskom vaspitanju i obrazovanju u novim UNICEF publikacijama koje možete pronaći ovde.
Izvor: www.unicef.rs
Napiši komentar