Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Vlada je pokrenula izradu Trećeg nacionalnog izveštaja o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva

Objavljeno 04.07.2017.

Lidija Kuzmanov, SIPRUPiše: Lidija Kuzmanov, koordinatorka za zapošljavanje i ekonomski razvoj, Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije

U skladu sa načelom inkluzivnog razvoja, kao stuba Programa nove Vlade, Kabinet potpredsednika Vlade i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture – Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva pokrenuo je izradu Trećeg nacionalnog izveštaja o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Izveštaj). Izveštaj će obuhvatiti period od 2014. do 2017. godine i daće uvid u trendove i trenutno stanje, kao i osnovne smernice za rešavanje pitanja socijalne isključenosti i siromaštva u zemlji. Izrada Izveštaja je prilika da se pokrene nacionalni dijalog o daljem toku socijalnih reformi, uz definisanje praktičnih koraka kako da se te reforme sprovedu i ciljevi postignu.

Republika Srbija je, kao jedan od važnih zadataka u procesu pristupanja Evropskoj uniji, definisala aktivno učešće u evropskom procesu socijalnog uključivanja i smanjenja siromaštva. U tom pogledu, Izveštaj služi kao glavni izvor podataka za kreiranje politika socijalnog uključivanja i smanjenja siromaštva u procesu pregovora o pristupanju Evropskoj uniji i učestvovanja Republike Srbije u tzv. Evropskom semestru kroz ekonomsko upravljanje i otvoreni metod koordinacije.

Priprema Izveštaja ima za cilj i da pruži doprinos usaglašavanju strateškog, zakonodavnog i programskog okvira namenjenog socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva u Republici Srbiji sa onim u zemljama članicama EU. Izveštaj je važan i sa stanovišta praćenja napretka u procesu socijalnog uključivanja u Republici Srbiji i predstavlja proces redovnog izveštavanja Vlade Republike Srbije prema javnosti i Evropskoj komisiji.

Konkretno, Izveštaj predstavlja:

  • pripremu i doprinos pregovaračkim pozicijama (poglavlja: 2, 11, 18, 19, 23, 24, 26) identifikujući glavne mere i politike koje će Republika Srbija preduzeti u cilju približavanja zajedničkim ciljevima koji se odnose na oblasti društvenog razvoja na nivou EU;
  • pripremu za izveštavanje o sprovođenju i reviziju Programa reformi u oblasti zapošljavanja i socijalne politike (Employment and Social Reform Program – ESRP), koji je Vlada Republike Srbije usvojila 31. maja 2016. godine. ESRP nas uvodi u proces Otvorenog metoda koordinacije i ujedno nam omogućava identifikovanje prioriteta reformi, čiji su implementacija i redovno praćenje od velike važnosti za proces evropskih integracija;
  • izvor za izveštavanje o sprovođenju i dalju prioritizaciju strukturnih reformi u Programu ekonomskih reformi (Economic Reform Program – ERP), koji Vlada Republike Srbije, na poziv Evropske komisije, priprema svake godine;
  • jedinstven izvor i kompilaciju administrativno-statističkih podataka koji oslikavaju postignut nivo društvenog razvoja, a čije sagledavanje doprinosi boljoj formulaciji, efikasnosti i efektivnosti javnih politika u domenu socijalnog uključivanja i smanjenja siromaštva;
  • pregled napora Vlade Republike Srbije i podsticaj za pripremu zakona i strategija neophodnih u svakodnevnoj borbi protiv siromaštva i socijalne isključenosti, kao glavnih prepreka inkluzivnog rasta i razvoja.

Proces izrade Izveštaja biće otvoren i participativan. Biće osigurano učešće lokalnih samouprava, organizacija civilnog društva, sindikata i udruženja poslodavaca, međunarodnih partnera, i drugih aktera koji se u Republici Srbiji bave različitim aspektima socijalnog uključivanja i smanjenja siromaštva. Perspektiva samih građana i građanki, njihovo iskustvo i viđenje reformi, kao i predlozi koje žele da podele sa donosiocima odluka važan su izvor informacija u procesu izrade Izveštaja. Na kraju ovog procesa, početkom 2018. godine, Vlada Republike Srbije će usvojiti Treći nacionalni izveštaj o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva, a potom osigurati i pratiti dalju primenu preporuka Izveštaja.

(Tekst je izvorno objavljen kao Uvodnik 45. Biltena o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva.)

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]