Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije je u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i ekspertima u oblasti digitalne pristupačnosti objavio prevod publikacije „Smernice o realizaciji otvorenog učenja i učenja na daljinu za učenike/ce sa smetnjama u razvoju i invaliditetom dok su škole zatvorene: Unapređivanje inkluzivnog učenja u vreme COVID-19“.
Publikaciju su priredili UNESCO-ov Međunarodni istraživački i edukativni centar za ruralno obrazovanje (UNESCO INRULED) u saradnji sa Obrazovnom, kulturnom i naučnom organizacijom Arapske lige (ALECSO), UNIR iz Španije, Bliskoistočnim univerzitetom sa Kipra i ŠOSO „Milan Petrović” iz Srbije.
Cilj Smernica je da istraže nastavne metode koje se koriste u radu sa učenicima/ama sa invaliditetom tokom pandemije, kao i izazove sa kojima se suočavaju nastavnici/e. Takođe, publikacija nudi smernice o tome kako osmisliti pristupačne obrazovne sadržaje zasnovane na univerzalnom dizajnu za učenje, kao i smernice za roditelje o tome kako da sa svojom decom sprovode aktivno učenje kod kuće.
Smernice pružaju preporuke različitim zainteresovanim stranama, uključujući nastavnike, donosioce odluka, kreatore i agencije za procenu kvaliteta o tome kako da poboljšaju inkluzivno obrazovanje i da budu spremni za neizvesnu budućnost.
Nadamo se da će Smernice pospešiti proces digitalne uključenosti učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom u obrazovanju u Republici Srbiji.
Napiši komentar