Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Održan drugi stručni skup “Savremena praksa obrazovanja nastavnika za različitost“

Objavljeno 28.10.2016.

petnica_inkluzivno_obrazovanjeMinistarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kancelarija UNICEF-a u Srbiji organizovali su drugi stručni skup za profesore visokoškolskih ustanova na temu „Personalizacija učenja i inkluzivna pedagogija. Stručni skup, koji je vodila prof. dr  Judit Holenveger sa Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Cirihu, realizovan je u periodu od 16. do 18. oktobra 2016. godine u Istraživačkoj stanici Petnica.

Cilj skupa bio je da se kroz razmenu iskustava podstaknu predstavnici svih univerziteta i fakulteta u Srbiji koji obrazuju buduće nastavnike da menjaju sopstvenu praksu i studijske programe u skladu sa savremenom inkluzivnom teorijom  i praksom.

Skup je organizovan u okviru zajedničke inicijative „Savremena praksa obrazovanja nastavnika za različitost“, Istraživačke stanice Petnica, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF-a. U okviru ove inicijative organizuje se niz konsultativnih sastanaka, stručnih skupova i seminara sa priznatim međunarodnim stručnjacima sa evropskih i svetskih univerziteta, sa kojima predstavnici  univerziteta i fakulteta iz Srbije imaju priliku da razmene iskustva o novim pristupima učenju i  nastavi, o kompetencijama i profilu savremenog nastavnika za različitost, o povezivanju teorije, prakse, istraživanja i razvoja, o prenosu znanja između fakulteta i škola i drugo. Nadamo se da će ovaj proces rezultirati izgradnjom mreže profesora i saradnika sa univerziteta koji će inoviranjem studijskih programa podići kompetencija za inkluzivno obrazovanje svojih studenata – budućih nastavnika.

Neke od tema na skupu bile su „Principi inkluzivne pedagogije –izazovni stavovi i promišljanja nastavnika i učenika“, „Razumevanje učenja i transformacija kapaciteta za učenje“, „Razumevanje potreba različitih učenika u raznolikim odeljenjima“, „Razumevanje različitosti kod nastavnika i učenika“, „Teoretske osnove i kako podići svest o različitostima“, „Smetnje u razvoju i kako ih razumeti u kontekstu različitosti“, „Participacija – kako uključiti sve u cilju postizanja relevantnih ciljeva“, „Uključivanje nastavnika i učenika“, „Kako podići svest kod studenata pedagoškog/učiteljskog fakulteta“, „Prakse u odeljenjima koje su usmerene na učenika“, „Podučavanje različitih učenika u raznolikim odeljenjima“, „Univerzalni dizajn za učenje“, „Teoretske osnove i efekti u odeljenjima“, „Primena informaciono-komunikacionih tehnologija usmerenih na fakultet i na školu“, „Ocenjivanje u funkciji učenja, ocenjivanje kao učenje i ocenjivanje učenja“, „Razmena znanja – uključivanje u zajednicu učenja u funkciji unapređivanja kurikuluma za obrazovanje nastavnika“.

Na skupu je učestvovalo 34 profesora visokoškolskih ustanova iz Beograda, Kragujevca, Niša, Čačka, Jagodine, Novog Sada, kao i predstavnici Ministarstva prosvete i UNICEF-a.

Učesnici su skup ocenili kao višestruko značajan. Osim inspirativnih predavanja, učesnicima je na raspolaganje stavljena bogata literatura. Kao posebno značajna dobit sa skupa izdvojeni su razmena i povezivanje profesora sa različitih fakulteta i katedri u zajednicu učenja. Sledeći konsultativni sastanak u sličnom sastavu najavljen je za mart 2017. godine.

Izvor: www.mpn.gov.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]