Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Održana konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“

Objavljeno 15.04.2019.

Konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“ Konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“ koju je organizovala Beogradska otvorena škola (BOŠ) održana je u sredu, 10. aprila 2019. godine, u Beogradu. Događaj je okupio preko 130 domaćih i inostranih učesnika i učesnica, među kojima su bili nastavnici/e srednjih škola, predstavnici/e organizacija i institucija koje se bave unapređivanjem praksi u srednjim stručnim školama i unapređivanjem zapošljivosti mladih. Konferencija predstavlja završni događaj u okviru projekta „Virtuelne prakse u oblasti stručnog obrazovanja i obuke (VIVET)”, čiji je koordinator Beogradska otvorena škola.

U uvodnom obraćanju, učesnicima i učesnicama se obratila se Biljana Marić, savetnica Ministra prosvete za digitalizaciju u prosveti i nauci. Marić je istakla da su prioriteti Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja povezivanje obrazovanja i sveta rada i dalja digitalizacija obrazovanja, kao i to da je Beogradska otvorena škola, kroz inovativne projekte ovog tipa u našoj zemlji dala značajan doprinos u tom procesu.

Vukašin Grozdić, savetnik u Kabinetu premijerke Republike Srbije, izjavio je da Kabinet izuzetno podržava projekte ovakve vrste i da je projekat Beogradske otvorene škole veoma značajan za digitalizaciju obrazovanja.

Milorad Bjeletić, izvršni direktor Beogradske otvorene škole, istakao je da su kvalitetne radne prakse neophodne za savremeno tržište rada i da BOŠ skoro dve decenije sprovodi programe za unapređivanje zapošljivosti mladih.

Sofija Dukić iz Fondacije Tempus ukazala je da su mogućnosti za unapređenje kvaliteta radnih praksi, kako za mlade, tako i za usavršavanje odraslih, daleko dostupnije od kako je Srbija postala programska zemlja Erazmus+ programa.

Programska menadžerka BOŠ-a i koordinatorka projekta VIVET Jelena Manić Radoičić predstavila je polazne ideje projekta kao i ostvarene rezultate. Pored toga, izjavila je da je projekat nadmašio očekivanja organizatora i da je uključio veliki broj mladih iz osetljivih grupa koji su na ovaj način imali prilike da unaprede svoje digitalne vešine i veštine koje su neophodne za savremeno tržište rada.

Giorgia Costalonga iz Italije i Petya Grudeva iz Bugarske, predstavnice partnerskih organizacija, podelile su sa učesnicima/ama zaključke i preporuke proistekle na osnovu pilotiranja virtuelnih praksi u svojim zemljama. Na konferenciji su, pored domaćih, govorili i inostrani eksperti u oblasti mentorstva Matteo Perchiazzi iz Italije i Karel Van Isacker iz Belgije.

Mentori i učenici iz Tehničke škole u Užicu, koji su učestvovali u ovom procesu imali su prilike da na konferenciji podele svoja iskustva i predstave praktične radove nastale kroz virtuelnu praksu, a pored njih iskustva su podelili i učesnici/e projekta iz škola u Beogradu, Knjaževcu, Boru.

Na konferenciji je bilo reči i o elementima kvalitetne radne prakse, izazovima koji trenutno postoje u sistemu formalnog obrazovanja i perspektivama koje donosi digitalizacija radnih procesa.

Virtuelne prakse predstavljaju pionirski poduhvat i prvi takav projekat u oblasti srednjeg stručnog obrazovanja u regionu. Upravo iz ovog razloga projektni partneri izradili su Model virtuelnih praksi koji definiše set koraka koji moraju biti ispunjeni kako bi ovakve prakse zaista doprinele razvoju kompetencija učenika i učenica.

Koordinator projekta je Beogradska otvorena škola, a partneri na projektu su organizacija INTERPROJECTS iz Bugarske, Tehnička škola iz Užica i Univerzitet u Padovi iz Italije. Projekat je finansiran kroz Erazmus+.

Izvor: www.bos.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Aktuelnosti

Blog

Earlier
Znak pitanja App
U prethodnom blogu „Znak pitanja – Učenje kroz igru” govorili smo o specifičnostima i mogućnostima Znak pitanja aplikacije koja se [...]
uto, jun 18, 2019
Source: Inkluzija blog
Znak pitanja App
Rad sa decom je izazovan i zahteva puno kreativnosti i raznovrsnog materijala kako bi savladavanje gradiva i učenje bilo lako, [...]
pet, maj 17, 2019
Source: Inkluzija blog
Liceulice
Ko smo mi? LICEULICE tim je već 9 godina posvećen onima koji najteže dolaze do posla i koji žive na margini [...]
uto, maj 14, 2019
Source: Inkluzija blog
Aleksandar Bogdanović
Piše: Aleksandar Bogdanović, Koordinator za evropske integracije i međunarodnu saradnju, Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije Početkom [...]
čet, maj 09, 2019
Source: Inkluzija blog
Traženje posla - ilustracija
Već sam u jednom od ranijih tekstova opisao da u poslednje vreme razmišljam o eventualnom zaposlenju. Ta ideja me malo [...]
pon, maj 06, 2019
Source: Inkluzija blog

Aktuelna dokumenta

Decilna analiza potrošnje i prihoda u Republici Srbiji za period 2006-2017. godine
Juni, 2019 arrow right pdf [2 MB]
Program za kreiranje obrazovnih politika na osnovu podataka i rezultata istraživanja – Zbornik istraživačkih radova
Maj, 2019 arrow right pdf [3 MB]
Rodna analiza nastavnih programa i udžbenika za srpski jezik od prvog do četvrtog razreda osnovne škole
Mart, 2019 arrow right pdf [2 MB]
Treći nacionalni izveštaj o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva u Republici Srbiji za period 2014-2017. godine
Februar, 2019 arrow right pdf [5 MB]
Nacionalni akcioni plan zapošljavanja za 2019. godinu
Februar, 2019 arrow right pdf [762 KB]
Indeks rodne ravnopravnosti u Republici Srbiji
Decembar, 2018 arrow right pdf [8 MB]
Nagrada za doprinos razvoju svih oblika pristupačnosti 2017/2018 – brošura
Novembar, 2018 arrow right pdf [2 MB]
Ocena apsolutnog siromaštva u Srbiji u 2017. godini
Oktobar, 2018 arrow right pdf [416 KB]
Periodična evaluacija Programa lokalnih inicijativa za zapošljavanje mladih
Oktobar, 2018 arrow right pdf [1 MB]