Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Predstavljen projekat “Vrtići bez granica 2”

Objavljeno 01.10.2014.

vrtici_bez_granicaProjekat “Vrtići bez granica 2 – kvalitetno inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji“, koji partnerski realizuju UNICEF i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u saradnji sa CIP-Centrom za interaktivnu pedagogiju i drugim partnerima, uz podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju, predstavljen je 30. septembra u Muzeju nauke i tehnike u Beogradu.

Predstavljanju projekta prisustvovali su Michel Saint-Lot, direktor UNICEF-a u Srbiji, Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, predstavnici 10 predškolskih ustanova koje učestvuju u projektu, predstavnici projekta i partnera.

Deca iz predškolske ustanove Čukarica iz Beograda, vrtić „Bajka“, sa vaspitačima i roditeljima učestvovali su u promociji projekta i kroz zagonetke i kviz upoznali prostor Dečijeg muzeja i Naučnog centra.

“Polovina dece u Srbiji uzrasta od 3,5 do 5,5 godina nema pristup predškolskim programima. Još u manjoj meri predškolske programe pohađaju deca kojoj su ovi programi najpotrebniji – deca iz siromašnih porodica, a među njima pogotovo deca iz siromašnih seoskih sredina i romska deca. Dobiti od snažnog podsticanja razvoja u ranom detinjstvu daleko su najveće upravo među grupama koje su najuskraćenije. Da bi se ostvario puni učinak, predškolsko vaspitanje i obrazovanje mora da bude kvalitetno, dostupno i finansijski pristupačno deci iz svih društveno-ekonomskih sredina i u svim geografskim područjima u zemlji, bez obzira na njihov stepen razvoja”, izjavio je Michel Saint-Lot, direktor UNICEF-a u Srbiji na predstavaljanju projekta.

Prema poslednjim podacima istraživanja Republičkog zavoda za statistiku i UNICEF-a, 50,2% dece uzrasta 3 do 5,5 godina obuhvaćeno je predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem u Srbiji što je znatno ispod proseka u zemljama EU gde je obuhvat 87%. Obuhvat dece iz društveno osetljivih grupa je znatno niži: 5,7% dece iz neformalnih romskih naselja, 9% dece iz siromašnih porodica, 27% dece iz seoskih sredina, dok o deci sa smetnjama u razvoju i invaliditetom nema preciznih podataka.

“Brojne studije koje se tiču obrazovanja, ali i ekonomije, pokazuju da je rano obrazovanje jedan od najznačajnijih faktora za dalji razvoj pojedinca. Ono obezbeđuje duže obrazovanje, uspešniji profesionalni razvoj, ali i bolju socijalnu integraciju”, rekao je Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja povodom promocije projekta “Vrtići bez granica 2”.

Nakon uspešno realizovanog projekta “Vrtići bez granica – više mogućnosti za učenje i razvoj dece ranog uzrasta”, projekat “Vrtići bez granica 2” je nastavak aktivnosti sa ciljem većeg uključivanja dece uzrasta 3 do 5,5 godina, uključujući i decu iz društveno osetljivih grupa, u kratke kvalitetne inkluzivne programe, zatim unapređivanje znanja i veština profesionalaca, kao i zakonodavnog okvira sistema za dobrobit dece i porodica. Projekat se realizuje u 10 gradova/opština u Srbiji (Smederevo, Loznica, Leskovac, Sjenica, Odžaci, Krupanj, Bojnik, Čačak, Nova Varoš i Čukarici/Beograd).

U saradnji sa lokalnim samoupravama i predškolskim ustanovama, za decu koja nisu uključena u predškolsko vaspitanje i obrazovanje, uključujući i decu iz društveno osetljivih grupa, biće adaptirani i namenski opremljeni prostori za druženje, igru i učenje.

U školskoj 2014/15. godini kroz svakodnevne četvoročasovne programe, pet dana u nedelji, biće obuhvaćeno 584 dece. Učenjem kroz projekte deca će, uz podršku odraslih (vaspitača i roditelja, raznih stručnjaka i volontera iz zajednice), istraživati teme u oblasti nauke, umetnosti i kulture, kao i zdravih stilova življenja.

Za svu decu u zajednici biće organizovane i različite javne akcije, manifetacije i događanja (u vrtiću, javnim prostorima, ustanovama nauke, sporta i kulture). U njihovom planiranju i realizaciji će, pored vaspitača, aktivno učestvovati deca i roditelji.

Ulaganje u kvalitetno predškolsko vaspitanje i obrazovanja je najkraći i najbrži put do smanjenja socijalne isključenosti i siromaštva, čime se smanjuju migracije i socio-ekonomske nejednakosti i poboljšavaju uslovi za razvoj i napredak zajednice.

Kliknite da saznate više o Projektu.

Izvor: www.unicef.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]