Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Učenje o emocionalnoj inteligenciji kroz igru

Objavljeno 18.10.2019.

Učenje o emocionalnoj inteligenciji kroz igru ©Chris Welsch

Učenje o emocionalnoj inteligenciji kroz igru ©Chris Welsch

Švedska start-up kompanija Peppy Pals (Živahni drugari) osmislila je aplikaciju sa likovima životinja, koja pomaže deci da razviju veštine kao što su empatija i deljenje.

Rozi Linder, majka koja odgaja dve ćerke u Švedskoj, nije mogla da nađe zabavan način na koji bi istraživala emocionalnu inteligenciju sa svojom decom.

„Kako da nekoga naučite da saoseća? Kako da objasnite empatiju petogodišnjem detetu? Kao roditelj, vi ne dobijete uputstvo za to kako da odgajite dobro dete i plemenitu osobu. Deci mora da bude zabavno i zanimljivo da bi učila. Ima puno igara koje pomažu u učenju matematike, jezika i čitanja, ali sam primetila nedostatak razigranih načina pomoću kojih bi deca učila o emocionalnoj inteligenciji.“

Videla je koliko igre mogu da budu efikasne u procesu podučavanja – mada su lekcije najčešće bile u formi takmičenja koja su kao rezultat imala pobednike i gubitnike. Pitala se, da li možda postoji način da se napravi igra koja bi podučavala decu kako da dele sa drugima i kako da razumeju druge.

„Zašto koristimo moć igara da učimo decu da pucaju jedni na druge ili kako da našminkaju Barbike? Zašto ne bismo napravili neke smislene igre putem kojih bismo ih podučili važnim veštinama kao što su saosećanje i upravljanje osećanjima?“

Tako je Linder, koja je do tada radila u poslovnom svetu, odlučila da pokuša da „razigra“ emocionalnu inteligenciju tako da i drugi roditelji imaju jednostavan način da uče decu o osećanjima, otpornosti, saradnji i deljenju.

Potpuno nova igra

Paulina Olson, izvršna direktorka kompanije Peppy Pals ©Chris Welsch

Paulina Olson, izvršna direktorka kompanije Peppy Pals ©Chris Welsch

Udružila se sa timom programera i dečjih psihologa u cilju stvaranja prve aplikacije za kompaniju. Aplikacija „Farma živahnih drugara” (Peppy Pals Farm) je izašla 2014. godine, postavu je činilo pet likova životinja sa kojima su deca mogla lako da se povežu. Kako bi obezbedio početni kapital, tim Peppy Pals-a je konkurisao za kredite i grantove i učestvovao (i pobedio) na švedskim i međunarodnim takmičenjima. Takođe, kompanija Peppy Pals je bila finalista na Turniru za socijalne inovacije EIB Instituta 2015. godine.

Aplikacija je odmah odjeknula kako među roditeljima tako i kod dece, čak i bez budžeta za reklamnu kampanju, počela je da se penje na svetskim listama za iOS, na Amazonu i Google Play-u.

Aplikacija Peppy Pals je jednostavna za upotrebu zato što se ne oslanja na jezik. Likovi i situacije prikazuju univerzalne odgovore na različite situacije kroz fizičke pokazatelje i izraze lica.

Linder opisuje jedan uobičajeni scenario u igri: „Konj Semi i zec Gebi su gladni. Konj može da dohvati slamu, ali zec ne može, tako da konj sada ima dve mogućnosti – ili da jede sam i da mu prijatelj bude nesrećan ili da deli pa da vidi šta će se desiti. Naravno, ukoliko odlučiš da podeliš sa prijateljem, stičeš prijatelja za ceo život.“

Paulina Olson, izvršna direktorka kompanije i jedna od suosnivačica, kaže da dizajn igre omogućava čak i veoma maloj deci da nauče važne lekcije.

„Uložili smo u kvalitetnu animaciju – možete da vidite izraze lica i govor tela“, ističe. „Stvara se snažna vizuelna slika koju deca mogu da prenesu u stvarni život i umesto da se kaže šta je dobro, a šta loše, prikazuju se posledice različitih radnji pojedinaca.“

 

 

Sveobuhvatan pristup

Tim Peppy Pals-a na poslu u prostorijama kompanije u Stokholmu ©Chris Welsch

Tim Peppy Pals-a na poslu u prostorijama kompanije u Stokholmu ©Chris Welsch

Kako je raslo interesovanje za aplikaciju, napredovali su i likovi Peppy Pals-a, pa su izdavačke kuće i drugi mediji želeli da sarađuju, kaže Olson. „Pokrenuli smo serijal knjiga 2015. i 2016. godine i kratkometražnu televizijsku emisiju 2017. godine.“ Emisija, čije su epizode najvećim delom pisale Linder i Olson, emitovana je na nordijskom striming servisu Viaplay. Veliku podršku kompanija je dobila 2018. godine u vidu investicije od strane LEGO kompanije, koja deli viziju Peppy Pals-a o učenju kroz igru.

Danas Peppy Pals pravi i pesme i plišane igračke. „Stvarno postaje jedan sveobuhvatan sistem proizvoda, digitalnih i fizičkih, kroz koji deca mogu u isto vreme i da uče i da se igraju“, objašnjava Olson.

Olson takođe naglašava da igra Peppy Pals sa svojim dopadljivim likovima predstavlja odličnu početnu tačku za porodice da se upuste u socijalno i emocionalno učenje. „Želimo da zbližimo roditelje i decu i da ih podstaknemo da započnu razgovor o tome šta mogu da vide i nauče u ovim pričama“, kaže ona. „Naš cilj je da podstaknemo dobrotu u svakom detetu i da obrazovanje prevaziđe puko ABC i 123.“

Gro Ejrin Dirne ima četvorogodišnju ćerku Neli koja uživa koristeći Peppy Pals aplikaciju. Nakon što je sa Neli odigrala igru, Dirne objašnjava: „Lepo smo se provele razgovarajući o različitim situacijama. Na primer, kada je sova bila ljuta zato što joj je konj pojeo jabuku, moja ćerka je rekla: ‘O ne, sova je ljuta, ali konj nije znao da je jabuka koju je pojeo bila njena!’ Pitala sam je šta ćemo sada da radimo, a njen odgovor je bio: ‘Hajde da vidimo da li možemo da nađemo još jabuka da razveselimo sovu!'“

Rozi Linder, osnivačica kompanije Peppy Pals ©Chris Welsch

Rozi Linder, osnivačica kompanije Peppy Pals ©Chris Welsch

Dirne naglašava da su scenariji iz igre pomogli u objašnjavanju i drugih situacija (kao, na primer, da se u dobrotvorne svrhe poklone omiljene cipele koje više ne odgovaraju), a pomogli su i da njena ćerka uči kako da kontroliše osećanja.

Linder kaže da sve više ljudi počinje da shvata značaj emocionalne inteligencije (EQ) kao važne životne veštine.

„Svetski ekonomski forum sada navodi EQ kao jednu od deset najvažnijih veština na tržištu rada za 2020. godinu“, ističe.

„Neophodno je da obrazujemo i um i srce; da pređemo sa definisanja ovih sposobnosti kao ‘soft skills (meke veštine)’ na to da ih definišemo kao ‘suštinske veštine,’ zato što one čine čak i do 85% našeg uspeha u životu. One određuju kako upravljamo osećanjima, kako se nosimo sa izazovima i preprekama i što je možda najvažnije kako gradimo zdrave odnose i kako sarađujemo sa drugim ljudima.“

Autor teksta i fotografija: Kris Velš (Chris Welsch)

Tekst „Učenje o emocionalnoj inteligenciji kroz igru” izvorno je objavljen ovde: Learning emotional intelligence through play. Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije prenosi ovaj prilog uz ljubaznu dozvolu EIB Instituta.

***

Još od 2012. godine, socijalni preduzetnici iz različitih delova Evrope svake godine se takmiče na Turniru socijalnih inovacija, usmeravajući svoje napore i kreativne umove u pravcu osmišljavanja jedinstvenih rešenja za svakodnevne probleme koji se često previđaju. Učesnici Turnira su do sada pomagali marginalizovanim grupama, stvarali načine da se uštedi energija, gradili zajednice koje osnažuju svoje članove i članice.

Institut Evropske investicione banke (European Investment Bank Institute) nedavno je počeo da objavljuje priloge u kojima preduzetnici obrazlažu svoju motivaciju za pojedine projekte, opisuju svoje nade i težnje i govore o naporima koje su uložili kako bi prevazišli prepreke koje postoje u oblasti socijalnog preduzetništva.

Kroz svoje poduhvate, akteri ovih priča pronašli su način da ostvare pozitivnu promenu u svetu. Pridružite im se i pronađite svoju inspiraciju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]