Transkript govora Nenada Mirkovića na 41. Beogradskom Ignite-u „Uključi se br. 6” (7. novembar 2018. godine, Impact Hub, Beograd)
Moje ime je Nenad Mirković, a večeras ću vam govoriti o prvoj interaktivnoj audio igri za slepe ljude – Zoundark.
Samo u Srbiji postoji 12.500 ljudi oštećenog vida, a na svetu ih je preko 300 miliona. Društvo ih često ne razume i smatra da nisu sposobni za samostalni život, da su nedruželjubivi i asocijalni. Ideja mog tima (thunderstrikegames.com) je da doprinesemo da se te predrasude otklone, jer iz iskustva znamo da slepi i slabovidi ljudi vole da se druže, samostalni su, imaju poslove… Naša igra ima za cilj da spoji dve grupe ljudi – one koji vide i one koji ne vide.
Zoundark rešava problem nedostatka interaktivnih sadržaja za ljude oštećenog vida i prva je i jedina igra u kojoj ravnopravno mogu učestvovati kako slepi igrači, tako i oni koji vide. Glavni junak igre je slepi naučnik koji prolazi kroz niz avantura oslanjajući se isključivo na svoj sluh, odnosno prateći zvukove različitih bića. Iz tog razloga, za igru je veoma važan aspekt zvuka, tj. zvučni efekti, ambijentalni zvukovi, muzika i govor.
Zvučni efekti se sastoje iz zvukova koji se odnose na samog junaka (recimo, zvuk plivanja ili hodanja), zatim zvukova bića koja pratimo, zvukova prepreka, kao i informacionih zvukova. Govorom igraču donosimo priču igre i upućujemo ga u važne informacije, čime mu pomažemo u igranju, a tome doprinosi i muzika, kao propratni element. Jako je važna i tišina. Tišina, po svojoj definiciji, predstavlja odsustvo zvuka, a tako nešto u prirodi zapravo ne postoji – tu u stvari nastaje ambijentalni zvuk.
Iako je ovo audio igra, vizuali su važni jer su oni prvo što uoče ljudi koji vide i što će ih privući da se zainteresuju i priđu igri. Ono što povezuje ova dva elementa – zvuk i vizuale – jeste priča, a njen zadatak je da igrača zainteresuje, da mu pruži osećaj da je deo igre i da poveća nivo interaktivnosti.
Brojne su kompanije i pojedinci koji su nam pomogli da svoju ideju raširimo u Srbiji, a kroz različite sajmove, uključujući i Games.con, preko tri hiljade ljudi je čulo za našu igru, isprobalo je i uživalo u njoj. Pored toga, 2018. godine smo osvojili prvo mesto na takmičenju Social Impact Award, kada smo pokazali da naš projekat ima smisla i da može da promeni način na koji društvo razmišlja o ljudima oštećenog vida i na koji se prema njima ophodi.
Mi smo tim mladih ljudi koji želi da promeni svet, da ukaže na probleme koje imaju slepi i slabovidi i da govori o njima kao o ljudima koji se svakodnevno bore sa problemima i ostvaruju životne uspehe.
***
41. Beogradski Ignite pod nazivom “Uključi se br. 6”, posvećen socijalnom uključivanju, održan je u sredu, 7. novembra 2018. godine, u beogradskom Impact Hub-u. Organizatori događaja – Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i Udruženje građana “Srbija u pokretu”, uz podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) – na taj način su, već šestu godinu zaredom, tradicionalno obeležili Međunarodni dan borbe protiv siromaštva i motivisali učesnike/ce i posetioce da se bore za inkluzivno društvo.
Posetioci i posetiteljke Beogradskog Ignite-a su imali priliku da čuju lične priče prezentera i prezenterki o tome kako svojim svakodnevnim zalaganjem grade društvo jednakosti za sve, i dobiju odgovore na pitanja: šta podrazumeva aktivno starenje i koje su dobrobiti IT opismenjavanja starijih osoba; kako funkcioniše interaktivna audio-igra posvećena problemima slepih i slabovidih osoba; sa kojim teškoćama se u svakodnevnom životu susreću trans osobe u Srbiji; kako je organska poljoprivreda doprinela zapošljavanju žena u Babušnici; na koji način se organizuje kvalitetna visokoškolska stručna praksa; kako poboljšati zapošljivost mladih Roma i Romkinja; na koji inovativan način se mogu ublažiti teški životni uslovi kojima su izloženi beskućnici.
Nenad Mirković javnosti je poznat kao član prvog Formula Student tima u Srbiji – Tenfore Drumska strela. Na 41. Beogradskom Ignite-u govorio je o svom novom projektu – interaktivnoj audio igri Zoundark. Ova igra je za njega veoma važna jer, kako kaže, doprinosi razvoju svesti o problemima sa kojima se svakodnevno suočavaju slepi i slabovidi ljudi. U igri koju je ovom prilikom predstavio mogu da uživaju svi – osobama sa oštećenim vidom donosi razonodu i priliku da uživaju u gejmingu, a ljudima koji nemaju probleme sa vidom pruža sasvim novo iskustvo na polju igara i obrazuje ih u pogledu teškoća sa kojima se suočavaju slepe i slabovide osobe. Kao najveće izazove u ovom projektu vidi nedostatak vremena i finansijskih sredastava, a sa njima se nosi spremnošću da izađe iz konvencionalnih okvira razmišljanja i da se upusti u nepoznato.
Napiši komentar