Centar za socijalnu politiku objavio je Analizu interresornih komisija i dodatne podrške u 10 opština i gradova Srbije, koja treba da doprinese jačanju sistema inkluzivnog obrazovanja u Republici Srbiji. Analiza daje presek stanja i ključne nalaze u vezi sa radom interresornih komisija i funkcionisanjem dodatne podrške i daje predloge za unapređivanje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji.
Uključivanje sve dece u obrazovanje postala je zakonska obaveza u Srbiji 2009. godine kada je usvojen Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Jednom broju dece potrebna je dodatna podrška kako bi se razvijala, učila i bila uključena u zajednicu.
Pravo na dodatnu podršku ima svako dete kome je, usled socijalne uskraćenosti, smetnji u razvoju, invaliditeta, teškoća u učenju ili drugih razloga, potrebna podrška za razvoj i uključivanje u obrazovanje i zajednicu. Dodatna podrška treba da olakša napredovanje u školovanju i ukupnom razvoju. U zavisnosti od potreba deteta, programi i usluge dodatne podrške se mogu ostvariti iz tri različita sistema: obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, a nedostajuću podršku je dužna da obezbedi lokalna samouprava. Vrstu dodatne podrške koja je najadekvatnija za napredak deteta procenjuje i predlaže interresorna komisija (IRK) za procenu potreba o pružanju dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu i učeniku.
Izvor: csp.org.rs
Napiši komentar