Piše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)
Da li dete sa govorno-jezičkim poteškoćama, ili potpunim izostankom govora može učestvovati u školskoj priredbi recitujući pesmicu? Može, i to uz pomoć kompjutera!
Moglo bi se reći da se digitalna inkluzija najlakše može ostvariti omogućavanjem osobama sa smetnjama u razvoju uspostavljanja neverbalne komunikacije sa njihovom neposrednom okolinom, pomoću kompjuterskih komunikacionih pomagala i asistivnih tehnologija. Asistivne tehnologije su veoma često nedostupne, a softverska rešanja komplikovana za upotrebu, što nameće potrebu za kreativnošću i pronalaženjem jednostavnih, lako dostupnih rešenja.
Evo jedne, veoma jednostavne PowerPoint prezentacije koju svako, uz malo truda, može da napravi i prilagodi potrebama deteta.
PowerPoint prezentacija pesmice “Bubamara” je omogućila učeniku V razreda osnovne škole, sa nemogućnošću verbalnog izražavanja i nesavladanim spososbnostima čitanja i pisanja, da po prvi put učestvuje u školskoj priredbi sa svojim drugarima.
PowerPoint prezentacija “Bubamara” se sastoji od sličica koje zamenjuju reči pesmice. Svaka sličica ima svoju audio poruku, koja se aktivira klikom na sličicu. Pesmica se recituje tako što se klikće sličica po sličica, adekvatnim redosledom.
Prezentaciju možete preuzeti pritiskom na Bubamara
(…)
Tekst “Digitalna bubamara” Sanje Denić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.
Napiši komentar