Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Gde je đak, eto i škole…

Objavljeno 19.02.2016.

os-dr-dragan-hercogPiše: Ivana Kovačević (Blog o socijalnom uključivanju)

OŠ “Dr Dragan Hercog” nalazi se u Beogradu i već četrdeset šest godina obrazuje učenike na bolničkom i kućnom lečenju, a poslednjih sedam godina organizuje nastavu na daljinu sa učenicima koji prelaze sa bolničkog na kućno lečenje ili svoje lečenje nastavljaju u inostranstvu.

Osnovni cilj škole je nastojanje da se svakom učeniku pruži kontinuirana nastava uprkos svim preprekama koje mogu pratiti realizaciju nastavnog procesa. Pored tima koji se brine o zdravlju učenika van ustanove, iza svakog đaka unutar ustanove stoji uigran tim koji brine o njegovom obrazovanju u skladu sa individualnim potrebama uslovljenim stanjem učenika. Ovako precizna i detaljna organizacija rada urodila je plodovima i uspesi ne izostaju. Učenici, kao ravnopravni učesnici osnovnoškolskog procesa, ostvaruju zapažene rezultate na brojnim takmičenjima, dramskim, literarnim, recitatorskim i likovnim konkursima. U školi, u svih jedanaest bolnica, ne izostaju priredbe, kvizovi znanja, takmičenja, panoi, crteži i školski časopis. Škola organizuje sve vannanstavne aktivnosti, a kada učenici ne mogu biti u jednoj prostoriji, primera radi, na literarnoj sekciji, nastavnici se svim silama dovijaju da učeniku omoguće prisustvo, ako nikako drugačije, uz pomoć IKT alata i internet umrežavanja. Cilj škole je da bude svugde gde je učenik koji bi morao biti prisutan u školi, a nije jer je igrom sudbine morao biti na težem životnom zadatku.

Da bi se nastava valjano odvijala, nastavnici, pored znanja koje su stekli na osnovnim studijama, moraju imati veštine i znanja iz oblasti defektologije, psihologije, pedagogije, a u poslednje vreme i iz informatike, da bi na najbolji način mogli sadržaje svojih predmeta da približe učeniku koji često prati IOP. Škola je jedinstvena po kolektivu u kom zajedno rade nastavnici razredne nastave, nastavnici predmetne nastave i defektolozi, među kojima se ostvaruje uspešna saradnja i razmena znanja. Svake godine, u okviru ustanove, održavaju se predavanja zasnovana na primerima dobre prakse i ova predavanja postaju ključ uspeha škole u radu sa učenicima, što se ogleda u sve kvalitetnijoj nastavi i uspesima koje učenici ostvaruju u kasnijem školovanju. Zaposleni nastoje da ostalim školama u kojima je sve veći broj đaka u procesu inkluzije, pomognu stručnim savetima, oprobanim uspešnim metodičkim pristupima, nastavnim sredstvima koja su iskustveni plod nastave, nastupima na stručno-naučnim skupovima, konferencijama i naučnim radovima koje objavljuju. Takođe, škola pruža podršku matičnim školama u koje se učenici vraćaju po završetku bolničkog lečenja. Odeljenjske starešine sarađuju sa matičnim školama đaka povezujući se sa odeljenjskim starešinom đaka, pedagoško-psihološkom službom i ostalima koji su značajni za uspešno integrisanje učenika u vršnjačku grupu. Pored toga, kada učenici koji su svih osam godina nastavu pohađali u školi krenu u srednju školu, formira se tim podrške učeniku za nastavak školovanja. Tim se sastaje sa timom odabrane srednje škole i zajedno planiraju nastavak školovanja đaka. Nastavnici, pored detaljne i precizne pripreme zasnovane na iznalaženju najboljih motivacionih sredstava za rad i odlične komunikacije koju uspostavljaju sa učenikom, sklapaju saradničke odnose, ne samo u okviru ustanove, već i u bolničkim uslovima, sa medicinskim osobljem, lekarima, vaspitačima i roditeljima učenika jer su svi uključeni kao tim sa jednim ciljem, da dete ozdravi i na tom putu ozdravljenja da nastava bude kvalitetno održana.

Učenike koji zbog prirode svoje bolesti prate nastavu u svom domu, na sve načine škola uključuje u vršnjačku grupu putem zajedničkih priredbi, izleta, takmičenja, sve u skladu sa mogućnostima i trenutnim stanjem učenika. Na čelu sa direktorom, Zoranom Aleksićem, čiji posao zahteva mudro vođenje ovako organizaciono specifične ustanove, škola prati najnovije trendove i pronalazi najbolje načine da svakom učeniku obezbedi kvalitetno kontinuirano obrazovanje i podrži ga u nastavku školovanja.

(…)

Tekst “Gde je đak, eto i škole…” Ivane Kovačević u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]