Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Inovativni pristup u dijagnostici i terapiji slušnih i govorno–jezičkih poremećaja

Objavljeno 26.07.2017.

Centar za kvalitetno obrazovanjeU okviru stalno otvorenog konkursa za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja podržalo je projekte Centra za kvalitetno obrazovanje kojim su ojačani kapaciteti OŠ “Dragan Kovačević” iz Beograda i Škole sa domom za učenike oštećenog sluha iz Kragujevca za primenu inovativnih pristupa u rehabilitaciji slušnih i govorno–jezičkih poremećaja.

Primena digitalnog logopedskog seta u radu sa učenicima ovih škola, ali i njihovim vršnjacima sa teritorije grada Beograda, kao i vršnjacima sa teritorije grada Kragujevca i van njega kojima ove škole pružaju dodatnu podršku, omogućava da se proces habilitacije i rehabilitacije u mnogim aspektima ubrzava i poboljšava.

Primena digitalnog logopedskog seta omogućava ublažavanje i otklanjanje komunikacijskih i glasovno-jezično-govornih teškoća kod učenika sa različitim stepenom oštećenja sluha, nerazvijenom verbalnom komunikacijom i patološkim obrascima govorne komunikacije.

Centar za kvalitetno obrazovanjeDigitalni logopedski set podrazumeva novu metodu u obradi zvuka. Njegova primena ne isključuje upotrebu klasičnih metoda u rehabilitaciji, već naprotiv, moguće ga je koristiti uz bilo koju metodu ili način rehabilitacije. Pored primene u dijagnostici i terapiji, primena digitalnog seta omogućava i novi kvalitet koji podrazumeva grupni rad, ritmičke i muzičke vežbe. Uvođenjem dodatnih zvučnih stimulusa u rehabilitaciju kao što su muzika, slušanje priča i slično, rehabilitacija učenicima postaje interesantnija, a rehabilitatoru omogućava veću kreativnost.

Uvođenje informacionih tehnologija u mnogim aspektima ubrzava i poboljšava proces habilitacije i rehabilitacije. Ublažavanje i otklanjanje komunikacijskih i glasovno-jezično-govornih teškoća i poremećaja kod učenika sa smetnjama u razvoju doprinosi njihovoj boljoj socijalizaciji, lakšoj integraciji u zajednicu, kao i ostvarivanju prava na jednake šanse.

Izvor: Centar za kvalitetno obrazovanje

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]