Tokom 2017. godine ZUOV je, uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji i saradnju sa priznatim stručnjacima/kinjama u oblasti metodike srpskog kao drugog jezika, osmislio novi koncept nastave i učenja za predmet Srpski kao nematernji jezik. Polazeći od podataka koji su dobijeni nacionalnim istraživanjem kao i studijom Pedagoškog zavoda Vojvodine, stručna komisija ZUOV-a osmislila je novi program koji je ponuđen u dva formata koji bi, po prvi put, trebalo da omogući učenicima i učenicama čiji maternji jezici ne pripadaju slovenskim i koji žive u homogenim sredinama lakše i funkcionalnije usvajanje srpskog jezika, uključivanje u život zajednice, kao i ostvarivanje prava na dalje školovanje i zapošljavanje.
Kako je reč o potpuno novom pristupu, bilo je neophodno pripremiti nastavnike/ce, ali i osmisliti indikatore koji će pratiti „život“ programa u obrazovnoj praksi.
Sredinom 2018, ponovo u saradnji sa Misijom OEBS-a u Srbiji, osmišljena je metodologija praćenja novog programa nastave i učenja, urađeni su upitnici za nastavnike/ce i ulazni testovi za učenike i učenice prvog i petog razreda osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kao i za učenike/ce prvog razreda gimnazije. Po usvajanju i objavljivanju programa, istraživanje je započeto u septembru 2018. Predviđeno je da se praćenje novog programa sprovede u školama u Bujanovcu, Preševu, Ruskom Krsturu, Subotici, Kanjiži, Horgošu, Vršcu, Zrenjaninu, Kikindi, Kovačici, Novom Sadu i Kisaču.
Paralelno sa praćenjem planirana je i obuka nastavnika i nastavnica koja bi trebalo da ojača metodičke kompetencije i da ponudi praktične „alate“ za uspešnu realizaciju.
Koliko je značajan ovaj projekat za pripadnike nacionalnih zajednica, toliko je važan i za ceo obrazovni sistem u Srbiji, o čemu govori i veliko interesovanje medija tokom istraživanja i obuke u Subotici.
Izvor: zuov.gov.rs
Napiši komentar