Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Jednostavna inkluzija

Objavljeno 06.04.2015.

sd_pocetna_uceniciPiše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)

Da li sajt škole mora da bude dosadan i namenjen samo roditeljima budućih učenika? Nažalost, uglavnom je tako, na sajtove škola ide se po potrebi i to kako bi se saznalo gde se ona nalazi, da bi se pogledala galerija fotografija, upoznali sa radom, istorijom škole.

Kada sam počela sa izradom sajta škole u kojoj radim, prvo što sam uradila bilo je istraživanje sajtova drugih škola, odnosno  šta ostale škole imaju na svojim sajtovima. Skoro sve web prezentacije škola su iste – oficijalni deo, namenjen upoznavanju sa radom, istorijom škole, gde se škola nalazi… Ali sam pronašla i da neki sajtovi škola imaju forume za učenike ili delove sajta na kojima učenici mogu da preuzmu materijale u digitalnoj formi, neophodne za određene predmete. To mi se učinilo veoma zanimljivo i svrsishodno, sajt škole koji je u službi učenika, njihovog obrazovanja, koji im olakšava školovanje i došla do zaključka da SAJT ŠKOLE TREBA DA KORISTE UČENICI! I tada sam odlučila da napravim sajt koji će učenici škole u kojoj radim moći da koriste!

Radim u školi koju pohađaju učenici sa višestrukim smetnjama u razvoju, tako da nisam mogla jednostavno da napravim forum ili da postavim lekcije, morala sam da pronađem način kako da sajt škole učinim pristupačnim našim učenicima. Prvo pitanje koje sam postavila sebi bilo je „Šta je to, što mogu da stavim na sajt, a što će učenici naše škole moći da koriste i kod kuće i u školi?“ i na to pitanje sam odmah imala odgovor – IGRICE. Internet je prepun besplatnih, lako dostupnih igrica koje deci omogućavaju i igru i učenje, odnosno koje omogućavaju učenje kroz igru. Dakle, odluka je pala da će sajt škole pored onog (dosadnog) oficijalnog dela koristiti i kao portal koji će učenike voditi ka besplatnim igricama koje se mogu naći na internetu. Dakle cilj idejnog rešenja sajta je da se učenicima omogući da savladaju određeno gradivo igrajući se na kompjuteru. I tako sam pronašla određeni broj besplatnih igrica koje su u FULL SCREEN modu i koje nemaju reklama ili banera koje bi učenike mogle voditi ka neprikladnim i neželjenim sadržajima. Igrice koje se nalaze na sajtu škole sa korisnikom ne komuniciraju ni putem audio, ni putem teksualnih poruka, čime je prevaziđena prepreka engleskog jezika koji preovladava u besplatnim online igricama. Korišćenje ovih igrica je instinktivno. Dete putem pokušaja i pogrešaka dolazi do tačnog odgovora,a igrica ga ohrabruje pozitivnom animacijom ukoliko je odgovor  tačan ili ga ponovo vraća na pitanje i traži ponovno davanje odgovora.

Već sam napomenula da radim u školi koja se bavi obrazovanjem dece sa višestrukim smetnjama u razvoju i veliki broj naših učenika ne zna da čita i tako sam se našla pred sledećom preprekom -Kako omogućiti deci, učenicima koji ne znaju da čitaju da SAMI koriste sajt i da sami dolaze do igrica, kako im omogućiti samostalnost u korišćenju školskog sajta? Pa kako drugačije nego sličicama! Dakle konačna odluka je sledeća NAPRAVIĆU DEO SAJTA KOJI ĆE UČENICI KOJI NE ZNAJU DA ČITAJU MOĆI DA KORISTE SAMOSTALNO TAKO ŠTO ĆE VIZUELNO PAMTITI SLIČICE KOJE ĆE IH VODITI DO ŽELJENE IGRICE.

I tako je nastao sajt OŠ „Miodrag Matić“. Sajt namenjen učenicima naše škole, sajt koji će deci koja inače samostalno ne mogu da koriste internet omogućiti samostalan izbor igrice koje će dovesti do savladavanja određenog gradiva.

(…)

Tekst “Jednostavna inkluzija” Sanje Denić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]