Piše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)
Već smo naveli da kompjuterskih edukativnih programa i igrica na srpskom jeziku skoro i da nema, kao i da je neophodno stvaranje multidisciplinarnih timova kako bi se takve igrice stvarale. Ovaj tekst ima za cilj da ukaže kako i na koji način se kompjuterske igrice mogu koristiti kao sredstvo stimulacije razvoja. A skriveni motiv je da motiviše stručnjake raznih profesija da se udruže u timove i naprave nešto lepo, korisno i za decu sa smetnjama u razvoju, neophodno.
Kompjuterski programi i igrice mogu biti veoma moćno sredstvo u stimulaciji dece sa smetnjama u razvoju. Da bi njihova upotreba bila uspešna neophodno je da znamo šta to privlači dete na određenom uzrastu, šta ono može, kao i koje edukativne ciljeve možemo, pred njega postaviti. Pošto se razvoj dece sa smetnjama u razvoju ne odvija na uobičajen način, odnosno u nekim fazama razvoja se zadržavaju duže, neophodno je da na osnovu procene načine detetove igre, kao i sadržaja koji ga interesuju, prilagodimo i kompjuterske igrice, odnosno sadržaje koje ćemo mu ponuditi.
Naredna tabela sadrži NAČIN NA KOJI SE DETE IGRA na određenom uzrastu (2. kolona), koje su KARAKTERISTIKE KOMPJUTERSKIH IGRICA koje dete privlače na određenom uzrastu (3. kolona) i koje EDUKATIVNE CILJEVE možemo postići upotrebom kompjuterskih igrica (4. kolona).
(…)
Napiši komentar