Cilj konkursa „Slavimo filantropiju” je podrška lokalnim udruženjima i fondacijama za realizaciju lokalnih kampanja sa ciljem promocije filantropije, kulture davanja i transparentnosti među građanima i građankama u lokalnoj zajednici, sa ciljem rasta filantropskih davanja, razvoja međusektorskih partnerstava na lokalu i podizanju nivoa transparentnosti i poverenja građanki i građana u organizacije civilnog društva.
Kampanje bi trebalo da ukazuju na rešenja nekih od problema/izazova koji su identifikovani u istraživanju o stavovima javnog mnjenja o filantropiji koje je sprovela Trag fondacija u oktobru 2018. godine, koje je pokazalo da bi 64% građana i građanki učestvovalo u akcijama davanja za opšte dobro. Cilj kampanje treba da bude povećanje broja građana i građanki koji bi učestvovao u akcijama davanja za opšte dobro.
Rezultate istraživanja o stavovima javnog mnjenja možete pogledati na www.dobrocinitim.rs.
Šta konkurs nudi i gde se sprovodi?
Program nudi mogućnost udruženjima i fondacijama da realizuju svoje lokalne kampanje koje promovišu filantropiju, podstiču davanja, podižu nivo transparentnosti i povorenja u organizacije civilnog društva i u realizaciju uključuju veliki broj građana i građanki, a posebno učenike, studente i mlade.
Fondacija „Ana i Vlade Divac” će podržati najbolje kampanje koje će na inovativne načine promovisati dobročinstvo u lokalnoj zajednici.
Kampanja bi trebalo da se realizuje u lokalnoj zajednici (opštini) u kojoj je sedište udruženja ili fondacije, a prednost imaju udruženja i fondacije čije je sedište van centalnih beogradskih gradskih opština.
Opština/grad u kojem se realizuje projekat mora biti na teritoriji Republike Srbije.
Odabrana udruženja i fondacije će imati PR i dizajnersku podršku Fondacije „Ana i Vlade Divac” tokom realizacije kampanje i na raspolaganju da tokom 12 meseci koriste CiviCatalyst CRM platformu besplatno, ukoliko se za to odluče.
Ko može da se prijavi i do kada?
Na konkurs se mogu prijaviti udruženja i fondacije čije je sedište registrovano na teritoriji Republike Srbije i koja su podnela finansijske izveštaje Agenciji za privredne registre za 2018. godinu. Prednost imaju udruženja i fondacije čije je sedište van centalnih beogradskih gradskih opština.
Prijem projekata i selekcija će se vrštiti na mesečnom nivou. Sve projekte pristigle do 25. u mesecu selekciona komisija će pregledati do 15. u narednom mesecu.
Iznos podrške i rok za realizaciju kampanje
Odobrene kampanje se moraju realizovati od meseca u kojem je projekat odobren do 31. marta 2021. godine.
Udruženja i fondacije za realizaciju projekta/kampanje mogu dobiti do 200.000 dinara. Projekat je oslobođen plaćanja PDV-a u skladu sa međudržavnim ugovorom. Ne postoji minimalni iznos koji udruženje ili fondacija mogu da traže. Sufinansiranje projekata nije potrebno, ali udruženja i fondacije mogu pokrenuti akcije za prikupljanje sredstava za rešavanje problema u lokalnoj zajednici.
Ukupan raspoloživi fond za sve projekte iznosi 10.000 dolara u dinarskoj protivvrednosti.
Konkurs ne podržava:
- Projekte političkih partija;
- Projekte koji pozivaju na bilo koji oblik nasilja i diskriminacije i promovišu alkohol, droge ili nezdrav način života;
- Projekte kojima nije primarni cilj unapređenje kulture davanja;
- Projekte koji nisu fokusirani na konkretnu lokalnu zajednicu ili okrug;
- Projekte koji su isključivo fokusirani na izradu web sajtova, mobilnih aplikacija, nabavke i sl.
Način prijavljivanja
Za učešće na konkursu neophodno je da udruženje ili fondacija, u skladu sa datim smernicama, popune prijavni formular koji mogu preuzeti na www.divac.com/slavimofilantropiju i pošalju ga elektronski, tako što će popuniti onlajn formu na www.divac.com/slavimofilantropiju uz eventualnu dodatnu dokumentaciju.
Više informacija o propozicijama konkursa, Smernice i prijavni formular preuzmite na www.divac.com
Fondacija „Ana i Vlade Divac”, zajedno sa vodećim organizacijama koje rade na razvoju filantropije u Srbiji – Trag fondacijom, Smart Kolektivom, Catalyst Balkans, Srpskim filantropskim forumom, Forumom za odgovorno poslovanje i Privrednom komore Srbije, formirala je Koaliciju za dobročinstvo koja blisko sarađuje sa svim relevantnim akterima, uključujući ministarstva i državne institucije, kako bi unapredila i osnažila filantropski ekosistem u Srbiji i podigla nivo solidarnosti i davanja u Srbiji. Koalicija za dobročinstvo uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) realizuje Projekat za unapređenje okvira za davanje i radi na razvoju filantropske infrastrukture, produbljivanju međusektorskih partnerstava, promociji kulture davanja i unapređenju pravnog okvira za razvoj podsticajnog i transparentnog davanja.
Izvor: www.divac.com
Napiši komentar