Piše: Ksenija Graovac (Blog o socijalnom uključivanju)
Gde ste bili, šta ste radili u prazničnoj sezoni?
Praznici su prošli, barem oni baš veliki. Nema više one atmosfere koja vas greje, goni da kupujete i poklanjate. Šta ste poklanjali za praznike i kome?
Jeste li se nečega odrekli? Da li su vas praznici podsetili koliko imate, čega sve možete da se odreknete? Jeste li mislili o gladnima i onima kojima je hladno? Jeste li slali SMS poruke da pomognete ugroženima, ubacivali novac u kutije, kupovali proizvode od čije se cene novac odvaja za decu bez roditelja? Šta ste radili u „sezoni davanja“?
Pravili smo ovih dana aplikaciju za online donacije. Nije potpuno revolucionarno, ali u našim uslovima jeste novo, jeste drugačije, jeste ono što su ljudi hteli. Jer, lepo su u istraživanjima rekli – želimo jednostavne mehanizme za davanje, „fotelja-mehanizme“, nešto brzo, da ne idemo u banku/poštu. Aplikacija je tu, na dohvat ruke, i na sajtu, i na FB, za one koji to vole i tamo provode značajne sate. Idu donacije, polako.
Uvek je najzanimljiviji i najteži deo „istražiti“ potencijalnog donatora. Ući mu u glavu, zaviriti mu u dušu. Odakle početi, kome se prvom obratiti, šta tražiti, koliko, na koliko dugo? Kako se zahvaliti, šta reći, kako tražiti ponovo?
Moje je skorašnje iskustvo sledeće, a nadam se da će vam koristiti. Kada tražite novac, promovišete ideju, okupljate ljude oko svog cilja – ciljajte prvo one koji vas znaju. Napravite jednu dobru, podužu listu. Sve s kojima ste radili, koji su radili za vas, koje ste podržavali, (pa i plaćali), koji vas znaju pojedinačno u organizaciji. A ko je uporan i hrabar neka na listu doda i prijatelje, porodicu i širu familiju, bivše profesore, itd. Osmislite dobro pismo, kratko, jasno, zavodljivo po mogućstvu. Pošaljite. Pratite, merite, šaljite ponovo, obaveštavajte, hrabrite, ubeđujte.
Spremite svoj tim, koliko god da vas ima. Donacije će stizati, treba ih arhivirati, deliti prema zemlji porekla, visini donacije, mehanizmu putem koga su stigle do vas. Pratite razvoj događaja na dnevnom nivou, međusobno se informišite, hrabrite i podstičite jedni druge. Koristite socijalne mreže, neka svi znaju kako napredujete ili sa kakvim se preprekama suočavate. Budite za nijansu naporniji nego što biste uobičajeno bili. Gurkajte pomalo uspavane donatore, naročito one za koje znate da sigurno podržavaju vašu ideji.
(…)
Napiši komentar