Kao i prethodnih godina, Liceulice opet obeležava nedelju uličnih novina i tako vas iznova podseća zašto je solidarnost vrednost zbog koje društvo može biti bolje i uspešnije na raznim poljima. Tokom proteklih šest godina ovaj magazin je kroz svoje različite programe postao prepoznatljivo mesto pokretanja važnih društvenih tema, inovator u promociji socijalnog preduzetništva i dobar primer praktične integracije onih kojima je pomoć najpotrebnija. Nedelja uličnih novina biće obeležena od 27. juna do 2. jula. Kroz nekoliko događaja i manjih akcija i ovoga puta Liceulice daje podršku svojim prodavcima, osvaja nove prostore slobode govora i pronalazi načine za još kvalitetnitniju komunikaciju vrednosti za koje se zalaže.
Tako će prolaznici na beogradskim ulicama ovih dana moći da vide kako se u ulozi prodavaca uličnih novina snalaze neke poznate ličnosti i zašto je važno da svi zajedno doprinesemo ovakvoj borbi za bolje društvo.
U četvrtak 30. juna sa početkom u 19 sati u dvorištu Centra za kulturnu dekontaminaciju biće održana tribina pod nazivom “O čemu govorimo kada govorimo o pop kulturi?”. O ulozi popularne kulture u obrazovanju, svakodnevnom životu, umetnosti i vrednostima koje ovakva odrednica nosi govoriće Vida Knežević (urednica portala Mašina i članica kolektiva Kontekst), Dejan Ilić (urednik izdavačke kuće Fabrika knjiga) i Miloš Janković (stalni saradnik magazina Liceulice).
Drugi događaj zakazan je za vikend – u subotu u 18h na splavu 20/44 na Savskom keju biće predstavljen novi Liceulice program pod nazivom Štenderaj i promovisana nova linija majica – majica čijom kupovinom pomažete opstanak organizacije Liceulice, a ujedno sebi nabavljate komad odeće koji će svi želeti.
„Kao što je već poznato, sve je manje fondova i konkursa koji bi finansirali projekat kakav je Liceulice. Prodaja magazina raste, ali smo još uvek daleko od potpune samoodrživosti. Zato, pored razgednica, kalendara i postera iz programa Iz Dobrih Razloga, uvodimo novi proizvod – majice. U svih trideset brojeva magazina, koliko je do sada izašlo, trudili smo se da posebnu pažnju posvetimo dizajnu i uopšte vizuelnoj komunikaciji problema kojima se bavimo. Svako izdanje tako donosi i ilustracije velikog broja autora iz zemlje i regiona. Praveći Štenderaj, odabrali smo desetak ilustracija različitih autora i od njih napravili printove za majice. Na taj način, promovišemo rad ovih umetnika, ali i njihovu spremnost da svojim talentom doprinesu i borbi za naše ciljeve“, kaže Nikoleta Kosovac, koordinatorka Liceulice programa.
Prve odštampane majice moći će da se kupe ili naruče na događaju u subotu. Oni koji dođu, imaće priliku da lično upoznaju i druže sa prodavcima magazina, ovaj put u ulozi modela, i da ih na taj način ohrabre i podstaknu da budu još bolji u poslu kojim se bave.
Liceulice postoji već šest godina i u Srbiji su ovo jedine ulične novine koje funkcionišu po preuzetom modelu globalne mreže. Ovakav model podrazumeva da su prodavci novina isključivo na ulici i da dolaze iz marginalizovanih i ugroženih društvenih grupa. Iznos koji kupac daje za jedan primerak magazina uvek se deli na pola – jedan deo je namenjen za dalju produkciju i naredni broj, a druga polovina ostaje prodavcu kao zarada. Istovremeno, teme kojima se ulične novine u većini zemalja bave su one koje ne pronalazimo u drugim medijima i po tome, kao i vrednostima koje podržavaju, one su jedinstven proizvod koji pomaže ugroženima, a edukuje one koji ga kupuju i čitaju.
Izvor: liceulice.wordpress.com
Napiši komentar