Grad Beograd je raspisao Konkurs za finansiranje razvojnog programa udruženja za pružanje usluge lični pratilac deteta na teritoriji grada u periodu jul–decembar 2015. godine.
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali istakao je da ova usluga socijalne zaštite ima za cilj da pruži neophodnu pomoć u skladu sa potrebama dece sa smetnjama u razvoju i njihovih porodica kako bi deca nesmetano pohađala školske aktivnosti i postepeno razvijala samostalnost.
– Programom će od septembra 2015. godine biti obuhvaćeno 250 školske dece sa smetnjama u razvoju, a predviđeno je i pružanje usluge tokom letnjeg perioda za svu decu koja pohađaju predškolsku ustanovu, a koja su uslugu koristila tokom 2015. godine – izjavo je gradonačelnik.
Na ovaj način Grad Beograd nastavlja da pruža neophodnu podršku deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama povećanjem kapaciteta pružanja usluge sa 184 na 250 dece sa smetnjama u razvoju.
– Za ove namene izdvojili smo 42 miliona dinara i nastavljamo da vodimo odgovornu socijalnu politiku i pružamo podršku svojim najugroženijim građanima, a izdvajanjem ovih sredstava upravo pokazujemo da su deca i porodica jedan od glavnih prioriteta grada – dodaje Siniša Mali.
Lični pratioci će pomagati deci sa smetnjama u razvoju u zadovoljavanju osnovnih potreba u svakodnevnom životu, a konkurs predviđa edukaciju svih ličnih pratilaca programom koji je akreditovan kod Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu.
– Na ovaj način, roditeljima dece sa smetnjama u razvoju će uslugu pružati pratioci adekvatno obučeni za rad sa njihovom decom – naglasio je Siniša Mali.
Pravo na uslugu ostvaruju deca sa smetnjama u razvoju koja su uslugu dobijala tokom prethodne školske godine, kao i deca koja su u međuvremenu dobila mišljenje Interresorne komisije za pružanje dodatne podrške detetu i učeniku u vidu obezbeđivanja usluge lični pratilac i čiji su roditelji podneli zahtev Sekretarijatu za obrazovanje i dečiju zaštitu grada Beograda.
Svrha usluge ličnog pratioca deteta jeste pružanje odgovarajuće individualne praktične podrške detetu radi uključivanja u redovno školovanje i aktivnosti u zajednici, kao i radi uspostavljanja što većeg nivoa samostalnosti.
Izvor: www.blic.rs
Napiši komentar