Piše: Miodrag Počuč (Blog o socijalnom uključivanju)
U prethodnih nekoliko blogova među komentarima čitalaca bilo je zahteva da se problemi u oblasti pristupačnosti, odnosno pojedina dobra i loša rešenja, prikažu odgovarajućim fotografijama. Slede različiti primeri.
1. Pešačke i biciklističke staze
Na fotografiji 1.a prikazana je pešačka staza u Novom Sadu. Stajalište javnog prevoza postavljeno je na sredini staze, odnosno direktno na trasi kretanja pešaka. Tako osmišljena staza gubi svoju osnovnu funkciju i navodi pešake da za kretanje koriste alternativne pravce – u ovom slučaju biciklističku stazu koja se nalazi pored, što ugrožava njihovu bezbednost.
Primer dobro osmišljene biciklističke i pešačke staze možete videti na fotografija 1.b, koju sam snimio u Berlinu. Stajalište javnog prevoza postavljeno van trase za kretanje biciklista i pešaka, a ujedno i najbliže kolovozu, to jest najbliže ulazu u vozilo javnog prevoza. Biciklistička staza je izvedena u istom nivou i u kontrastnoj boji u odnosu na ostatak javne površine, što omogućava vizuelno vođenje biciklista i pešaka (intuitivno kretanje) i jasno razgraničenje namene javne površine.
2. Ulaz u park
Fotografija 2.a beleži kako je nekada izgledao ulaz u Dunavski park u Novom Sadu. Imao je stepenice koje su onemogućavale da veći broj korisnika uđe u park, budući da ih nisu mogli savladati.
Da se pristupilo obimnim radovima kako bi se uklonile stepenice i izgradila nova, odgovarajuća pristupna staza, svedoči fotografija 2.b.
Kako danas izgleda ulaz u Dunavski park vidite na fotografiji 2.c. U skladu s konceptom “dizajna za sve”, ulaz ima stazu blagog nagiba od 5 odsto koju mogu koristiti svi korisnici. Uz ivicu staze postavljeni su i odgovarajući dvovisinski rukohvati. Podloga je napravljena od materijala koji sprečavaju klizanje.
(…)
Napiši komentar