Kancelarija za ljudska i manjinska prava Vlade Republike Srbije saopštila je da je nakon održanih sastanaka u Nišu, Kragujevcu i Novom Sadu, 12. jula održan i četvrti sastanak povodom analiza mera i aktivnosti propisanih Strategijom prevencije i zaštite od diskriminacije i pratećim Akcionim planom.
Direktor Kancelarije za ljudska i manjinska prava Suzana Paunović je tim povodom izrazila očekivanje da će organizacije civilnog društva dati doprinos proceni dosadašnje Strategije protiv diskriminacije i pratećeg Akcionog plana, u okviru priprema za usvajanje nove strategije iduće godine.
Paunović je istakla da se donošenjem Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije za period od 2014. do 2018. godine, juna 2013. godine, Srbija opredelila za sistemsku izgradnju institucionalnog i zakonodavnog okvira, kao i mehanizama borbe protiv diskriminacije.
Ona je podsetila na to da je 2. oktobra 2014. godine Vlada Srbije usvojila Akcioni plan za primenu strategije koji je usaglašen sa relevantim akcionim planovima u procesu pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji (sa pregovaračkim poglavljima 23 i 24).
Akcionim planom je propisano da će se u okviru praćenja i ocenjivanja sprovođenja Strategije, organizovati praćenje realizacije samog Akcionog plana, kao i da će Vlada obrazovati povremeno telo za praćenje njegove realizacije, navela je ona.
Direktor Kancelarije za ljudska i manjinska prava je ukazala na to da je Vlada Srbije obrazovala Savet za praćenje realizacije Akcionog plana, kao svoje povremeno radno telo, odlukom iz avgusta 2015. godine.
Prema njenim rečima, zadatak tog saveta je da prati napredak u izvršenju mera, sprovođenju aktivnosti, poštovanju predviđenih rokova i da blagovremeno upozorava na izazove u izvršenju mera u okviru realizacije Akcionog plana.
Analiza strategije i Akcionog plana usmerena je ka analizi broja i kvaliteta realizovanih mera i aktivnosti, kao i funkcionisanju državnih organa i drugih organizacija zaduženih za realizaciju propisanih mera i aktivnosti.
Takođe, ona je usmerena i ka unapređenju položaja svih osetljivih grupa predviđenih strategijom, nedostacima u sprovođenju mera i aktivnosti; efektima sprovođenja strategije i Akcionog plana.
Analiza strategije i Akcionog plana usmerena je i ka kreiranju okvira za strukturisanje i koncipiranje nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije za sledeći četvorogodišnji period.
Pri tome će se uzeti u obzir strateški kontekst u sprovođenju politika ljudskih i manjinskih prava, prvenstveno u odnosu na sprovođenje Akcionog plana za pregovaračko Poglavlje 23, kao i u odnosu na relevantne aktivnosti u okviru procesa pridruživanja EU i kreiranju okvira za strukturisanje i koncipiranje novog Akcionog plana za sprovođenje nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije, sa imperatvom unapređenja operabilnosti tog dokumenta, pri čemu će se uzeti u obzir strukturne razlike između aktuelnog Akcionog plana u odnosu na strategiju.
Akcioni plan je koncipiran prema oblastima/resorima, za razliku od strategije koja je koncipirana tako da su u fokusu osetljive društvene grupe.
Sastanku su prisustvovali predstavnici državnih organa i institiucija, međunarodnih i organizacija civilnog društva, predstavnici nacionalnih saveta nacionalnih manjina, kao i eksperti, navodi se u saopštenju.
Izvor: www.srbija.gov.rs
Napiši komentar