Piše: Katarina Veljković, nastavnica programiranja i matematike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji (Blog o socijalnom uključivanju)
Sa učeničkim preduzetništvom upoznala sam se u Kragujevcu prošle godine tokom trodnevne obuke organizacije Dostignuća mladih. Odlični predavači i dobro organizovana obuka su me inspirisali na razmišljanje o pokretanju svoje prve učeničke kompanije u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji.
Impresije i razmišljanja posle obuke podelila sam sa svojim učenicima. Učenike četvrtog razreda specijalizovanog matematičkog odeljenja uključila sam u takmičenje Poslovni izazov i tada je učenica Sara Živković obezbedila plasman na Poslovni izazov zapadnog Balkana – takmičenje koje povezuje učenike iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Crne Gore i Srbije. Baš u to vreme kada je Sara učestvovala na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana, moje dve učeničke kompanije, LegoBats i LegoBuzz učestvovale su na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija u Kragujevcu.
LegoBats je učenička kompanija koja se bavila razvojem i proizvodnjom uređaja za slepe i slabovide osobe, radi njihovog lakšeg kretanja u okolini. Korišćenjem informacione tehnologije, kompanija je želela da pomogne osobama sa oštećenim vidom da se kreću samostalno bez upotrebe uobičajenih pomagala (štapa, dresiranih životinja).
Kompanija LegoBuzz bavila se razvojem i proizvodnjom ramova za košnice, koji korišćenjem informacione tehnologije svaku košnicu pretvaraju u Smart Bee Box košnicu. Ova košnica ima ulogu da obaveštava pčelara o trenutnom stanju njegove pčelinje zajednice, odnosno putem različitih senzora skuplja podatke i preko interneta ih šalje pčelaru.
Inovativnom i kvalitetnom biznis idejom, kompanija LegoBuzz je uspela da osvoji treće mesto i kvalifikuje se na Nacionalno takmičenje najboljih učeničkih kompanija koje je održano u Beogradu u maju 2017. godine.
Na Nacionalnom takmičenju učestvovalo je 20 srednjoškolskih timova iz Vršca, Šida, Sombora, Sremske Mitrovice, Niša, Leskovca, Vlasotinca, Beograda, Prijepolja, Lučana, Arilja, Guče i Kragujevca, gde su predstavljeni najrazličitiji proizvodi: od pametne košnice, modlica za kolače, biorazgradivih saksija, organskih preparata za negu kože, do sistema za navodnjavanje.
Prvog dana takmičenja, u tržnom centru Delta City, učeničke kompanije su izložile svoje proizvode članovima žirija, koji su ocenjivali veštine i jedinstvenost ponude svake kompanije.
Sledećeg dana u prostoru Dorćol Placa, sve kompanije su se predstavile publici i žiriju prezentujući izveštaje svojih kompanija, uz detaljnije objašnjenje proizvoda i biznis plana.
Nakon zanimljivih prezentacija usledila je ceremonija dodele nagrada za najboljeg nastavnika-mentora, poslovnog volontera i najbolju učeničku kompaniju.
Učenička kompanija LegoBuzz osvojila je prvo mesto na Nacionalnom takmičenju, i u julu je predstavljala Srbiju na Evropskom takmičenju učeničkih kompanija u Briselu. Osim toga, Jovana Mališić je proglašena za jednu od deset najboljih mladih lidera u ovoj godini.
Naš put u središte Evrope
Uspeh kompanije LegoBuzz je jedinstven jer je to ekipa sastavljena od nadarenih učenika prvog razreda računarske gimnazije Jovane Mališić (Isi), Jane Marković (Isi), Nemanje Milovanovića (Isi) i Milice Tomić (Isi), koji nikada do sada nisu imali prilike da se sretnu sa biznis planovima, načinom razvoja, izrade i prezentacije proizvoda.
Posebna čast učenicima kompanije LegoBuzz i meni ukazana je pozivom američkog ambasadora Kajla Skota da budemo gosti na prijemu u Američkoj ambasadi u Beogradu povodom proslave Dana nezavisnosti.
Ideja o razvoju i proizvodnji pametnih ramova za košnice rodila se tokom takmičenja First Lego League. Tema tog takmičenja bila je savezništvo između ljudi i životinja. Nakon višemesečnog istraživanja, učenici su se odlučili za pčele. Tim je samostalno razvio ideju koju je uz veoma jake argumente izneo i odbranio preda mnom.
Izgradnja prototipa je mogla da počne. Uz nihov rad, moju pomoć i pomoć stručnjaka iz oblasti elektronike i programiranja, ram je postao stvarnost. Radio je sve, prikazivao temperaturu i vlažnost, snimao zvuk i video.
Inovativna učenička ideja, timski rad, želja za jedinstvenim, savremenim i ekološkim prozvodom, bile su naše najjače strane. To nam je bila zvezda vodilja tokom priprema za evropsko takmičenje u Briselu. Želja celog tima bila je da na što bolji način predstavimo Srbiju, ali i naš grad i školu.
Odlazak na takmičenje je omogućila organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz pomoć Ministarstva privrede i njenih partnera.
(…)
Tekst “Neobična pustolovina u svet biznisa” u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.
Napiši komentar