Vlada Republike Srbije uspostavila je jedinstveni kontakt centar „COVID-19” na broju 19819. Pozivanjem ovog broja, građani i građanke mogu dobiti savete i preporuke stručnjaka/inja u borbi protiv koronavirusa, kao i kontaktirati nadležne stručne službe u celoj državi.
Radno vreme operatera je svakim danom od 8 do 22 časa, dok će građani/ke imati mogućnost da se 24 časa dnevno upoznaju sa informacijama u vezi sa virusom COVID-19. Pozivanje kontakt centra 19819 je besplatno za korisnike/ce svih mreža, bilo da je reč o fiksnim ili mobilnim operatorima.
Vlada Republike Srbije uspostavila je i jedinstveni kontakt centar za pomoć starim licima na broju 19920. Pozivanjem ovog broja, građani i građanke se mogu obratiti za pomoć po pitanju namirnica, lekova i drugog u gradskim i opštinskim centrima u kojima se angažuju volonteri/ke. Pozivanje kontakt centra 19920 je besplatno za korisnike svih mreža, bilo da se radi o fiksnim ili mobilnim operatorima.
U saradnji sa kompanijom „Rakuten Viber CEE”, Vlada Republike Srbije pokrenula je na Viber platformi automatski info servis COVID-19 Info, kako bi građani i građanke dobili proverene informacije, važne novosti i odgovore na pitanja u vezi sa COVID-19. Građani/ke ovom servisu mogu da pristupe preko Viber aplikacije ili linka na zvaničnom sajtu www.covid19.rs. Dodatno, svi korisnici/e Viber aplikacije će uskoro dobiti i posebnu poruku sa linkom za komunikaciju sa COVID-19 Info servisom, gde izborom odgovora iz ponuđenih menija ili postavljanjem sopstvenih pitanja mogu dobiti informacije koje ih interesuju. COVID-19 Info servis će konstantno biti ažuriran i dopunjavan u skladu sa pitanjima koja građani i građanke budu postavljali.
Vlada je takođe uspostavila nacionalnu platformu za prijavu volontera i volonterki na adresi www.budivolonter.gov.rs. Svi građani/ke koji ne pripadaju rizičnoj grupi i žele da pomognu našim najstarijim sugrađanima/kama i drugim rizičnim grupama stanovništva, mogu se prijaviti popunjavanjem prijave na sajtu www.budivolonter.gov.rs ili besplatnim pozivanjem kontakt centra COVID-19 na broj 19819 svakim danom od 08 do 22 časa.
Nakon što nadležne službe odobre prijavu, volontere/ke će kontaktirati gradski i opštinski centri sa detaljnim uputstvima i prvim zadacima. Sve podnete prijave zainteresovanih građana i građanki koji žele da pomognu i budu volonteri/ke će se proveravati, sa ciljem da se spreči i najmanja zloupotreba. Platforma je realizovana uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).
Takođe je počeo sa radom i Kontakt centar za republičke inspekcije. Građani/ke i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme na broj 011/6350-322 ili putem sajta inspektor.gov.rs.
Operateri će biti na raspolaganju od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Ovaj kontakt centar pokrenula je Vlada u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Kancelarijom za IT i eUpravu, NALED-om i Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj.
Izvor: www.srbija.gov.rs
Napiši komentar