Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i Centar za novi dizajn objavili su prevod publikacije „Dizajn za sve na turističkim destinacijama”, koju je pripremila Mreža Evropskog koncepta pristupačnosti (European Concept for Accessibility Network – EuCAN). EuCAN je otvorena mreža stručnjaka/inja i zagovornika/ca koji su uspostavili mrežu kako bi promovisali i podržali primenu pristupa „Dizajn za sve”.
Dizajn za sve označava proces čiji je cilj maksimalno povećanje upotrebljivosti, ugodnosti i pristupačnosti izgrađenog okruženja, proizvoda, usluga i događaja, osmišljavajući ih na način koji odgovara najširem mogućem opsegu ljudskih kapaciteta, sposobnosti, potreba i prioriteta. Članovi i članice EuCAN-a su razvili sedam međuzavisnih faktora uspeha pomoću kojih se može osigurati adekvatna primena pristupa Dizajn za sve u izgrađenom okruženju: posvećenost donosilaca odluka, koordinacija i kontinuitet, umrežavanje i učešće, strateško planiranje, upravljanje znanjem i kvalifikacije, optimizacija resursa, komunikacija i marketing.
Publikacija „Dizajn za sve na turističkim destinacijama” je pripremljena sa namerom da se pruže saveti i smernice o tome kako predstavnici/ce turističkog sektora i svi oni koji se bave uslugama i izgradnjom okruženja mogu da primene koncept Dizajn za sve na turističkim destinacijama. Studije slučaja iz različitih zemalja ilustruju uticaj sedam međuzavisnih faktora uspeha i prikazuju njihovu primenljivost na različite kontekste. Različita iskustva iz evropskih zemalja i Australije pokazuju da je primena pristupa Dizajn za sve moguća, da donosi ekonomsku i društvenu korist, ali i da na proces u velikoj meri utiču različiti lokalni faktori.
Kliknite da preuzmete publikaciju „Dizajn za sve na turističkim destinacijama” (.pdf, 32,2 MB).
Napiši komentar