Univerzitet u Nišu je objavio publikaciju “Obrazovanje u oblasti socijalnog rada i socijalne politike za XXI vek”, nastalu pod okriljem projekta “Jačanje visokog obrazovanja za razvoj socijalne politike i unapređenje pružanja socijalnih usluga” (Strengthening Higher Education for Social Policy making and Social Services delivery), koji finansira Evropska komisija, preciznije EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) u okviru TEMPUS programa Evropske unije.
Realizacija projekta “Jačanje visokog obrazovanja za razvoj socijalne politike i unapređenje pružanja socijalnih usluga” počela je 1. decembra 2013. godine i trajaće tri godine. Nosilac projekta i koordinator je Univerzitet u Nišu, a partneri na ovom projektu su Univerzitet u Beogradu, Univerzitet u Novom Sadu, University College Zealand iz Danske, University of Catania iz Italije, Institute of Education, University of London iz Engleske, Republički institut socijalne zaštite Republike Srbije, Centar za samostalni život osoba sa invaliditetom, Udruženje stručnih radnika socijalne zaštite Srbije i Asocijacija centara za socijalni rad Srbije.
Zajedničko učešće svih partnerskih univerziteta i profesionalnih udruženja na ovom projektu treba da obezbedi kreiranje novih nastavnih programa na sva tri nivoa studija u kojima će se razvijati kompetencije za buduće profesionalce zaposlene u različitim segmentima sistema socijalne zaštite. Osim toga, učesnici projekta smatraju da će se razvijanjem novih programa osnažiti visoko obrazovanje za školovanje stručnjaka u oblasti socijalne zaštite i srodnim delatnostima vezanim za socijalnu inkluziju (obrazovanje, zdravstvo, stanovanje i sl.), a čije kompetencije odgovaraju svetski priznatim standardima, kao i profesionalaca koji će aktivno učestvovati u kreiranju mera i strategija u oblasti socijalne politike građana. Tako će sistem visokog obrazovanja doprineti daljem razvoju i unapređenju socijalne inkluzije u društvu.
Studija “Obrazovanje u oblasti socijalnog rada i socijalne politike za XXI vek” nastala je na bazi rezultata istraživanja, kao i pretrage u kojoj meri postojeći nastavni programi na tri najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Beogradu, Univerzitet u Novom Sadu i Univerzitet u Nišu) mogu ponuditi znanja i kompetencije budućim zaposlenim stručnjacima koji se bave delatnošću socijalnog rada i kreiranja socijalne politike. Potrebe savremenog društva idu u pravcu sve veće socijalne uključenosti i smanjenja siromaštva, kao prioritetnim društvenim ciljevima. Sistem obrazovanja treba da ide u susret ovim značajnim društvenim procesima konstantnim osavremenjavanjem postojećih nastavnih sadržaja i razvojem novih nastavnih programa.
Publikacija je ogranizovana u tri poglavlja – “Potrebe za stručnjacima i znanjima u oblasti pružanja socijalnih usluga”, “Socijalna isključenost u nastavnim planovima i programa univerziteta u Srbiji”, i “Izazovi mobilnosti u visokom obrazovanju za socijalnu inkluziju u Srbiji”, a autori očekuju da radovi koji su objavljeni u ovoj publikaciji budu dobra osnova za prevladavanje izazova u oblasti visokog obrazovanja u Srbiji u specifičnom polju socijalne inkluzije.
Napiši komentar