Fondacija Tempus – EPALE nacionalni tim za podršku održao je treću po redu nacionalnu konferenciju EPALE mreže u Srbiji „Metode i tehnike razvoja ključnih kompetencija u obrazovanju odraslih“ 16. oktobra 2019. godine u Beogradu.
Više od 130 nastavnika i nastavnica u osnovnom obrazovanju odraslih, profesora/ki srednjih škola i visokoškolskih institucija, predstavnika/ca udruženja i organizacija civilnog društva, škola stranih jezika, javne uprave i svih ostalih koji se bave obrazovanjem odraslih, prisustvovalo je događaju koji je za cilj imao pokretanje diskusije o značaju razvoja ključnih kompetencija u sistemu osnovnog obrazovanja odraslih, kao i diskusije o efikasnim metodama i tehnikama u radu sa odraslima.
Konferenciju su otvorili su Aleksandar Pajić, ispred Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, i Marija Filipović-Ožegović, upraviteljica Fondacije Tempus. Prva tema u plenarnom izlaganju ticala se ključnih pojmova u sticanju bazičnih veština, koju je izložio Tomaš Harangozo, glavni urednik Evropske mreže za bazične veštine – EBSN. Zatim je na temu metoda i tehnika za razvoj međupredmetnih kompetencija u osnovnom obrazovanju odraslih govorila Aleksandra Pejatović, redovna profesorka na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Plenarni deo konferencije zaključila je Lorans Marten, upraviteljica Asocijacije za promociju oznake za personalizovani pedagoški pristup (APP) iz Francuske, koja je govorila o personalizovanom pristupu u razvoju ključnih kompetencija.
Nakon plenarnog dela, učesnici/e su imali prilike da učestvuju na jednoj od tri paralelne radionice koje su se bavile temama personalizovanog pristupa u radu sa odraslima, projektno-orijentisane nastave u cilju razvoja ključnih kompetencija i značaja rada školskog tima u razvoju međupredmetnih kompetencija.
Snimak plenarnog dela konferencije i prateće prezentacije možete pronaći u EPALE grupi „Nastavne metode u radu sa odraslim polaznicima” (potrebno je biti ulogovan sa svojim profilom na EPALE i kliknuti na Subscribe to group), odnosno na sledećim linkovima:
- Ključni pojmovi u sticanju bazičnih veština i kako resursi dostupni na EPALE mogu da se iskoriste za razvoj politika i prakse – Tomaš Harangozo (ENG)
- Metode i tehnike za razvoj međupredmetnih kompetencija u osnovnom obrazovanju odraslih – Aleksandra Pejatović (SRP)
- Personalizovani pristup u razvoju ključnih kompetencija kod odraslih polaznika – primer iz prakse, APP oznaka – Lorans Marten (ENG).
Izvor: erasmusplus.rs
Napiši komentar