Predstavljamo dokument “Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji”, koji je pripremljen kako bi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja dobili podršku za objektivno praćenje napretka u oblasti inkluzivnog obrazovanja, a u cilјu dalјeg sprovođenja i unapređenja inkluzivnog obrazovanja u Srbiji na osnovu prikuplјenih podataka.
Dokument sadrži Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji, razrađen na tri nivoa (nacionalnom, opštinskom i školskom), definisane indikatore i, gde god je to bilo moguće, sadašnje i/ili očekivane vrednosti indikatora; sadrži i smernice za izradu instrumenata uz ilustraciju nekoliko razrađenih instrumenata kojima se registruje splet indikatora.
Pored samog okvira dokument sadrži i pregled oslonaca za izradu Okvira – pregled razvoja inkluzivnog obrazovanja u Srbiji kroz projekte, politike, institucionalni i zakonski okvir i resurse koji su kroz raznovrsne aktivnosti stvoreni do sada i mogu da se stave u funkciju valјanog praćenja inkluzivnog obrazovanja i njegovog dalјeg unapređivanja.
Takođe, dokument sadrži i pregled dosadašnjih istraživanja inkluzivnog obrazovanja kod nas, s posebnim osvrtom na metodologiju upotreblјenu u istraživanjima. Dat je i detalјan pregled istraživanja, uklјučujući i njihove rezultate koji ukazuju na stanje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji u periodu 2008‒2013. Konačno, dokument sadrži i primere dobre prakse proistekle iz komparativne analize načina na koji se inkluzivno obrazovanje prati u pet odabranih zemalјa, u kojima je i praksa inkluzivnog obrazovanja i praksa redovnog praćenja obrazovanja dobro utemelјena.
Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji nastao je kao rezultat zajedničke inicijative Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, UNICEF-a, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Fondacije za otvoreno društvo i Instituta za psihologiju.
Dokumentu možete pristupiti ovde:
Napiši komentar