Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Ozbiljne igre za društvene i kreativne kompetencije – Nacionalni izveštaj za Srbiju

Objavljeno 24.10.2013.

Ozbiljne igre za društvene i kreativne kompetencijeCentar za vođenje karijere i savetovanje Beogradske otvorene škole sproveo je istraživanje o upotrebi kompjuterskih igara za učenje u okviru projekta “Ozbiljne igre za društvene i kreativne kompetencije“, a istraživačke rezultate je predstavio u Nacionalnom izveštaju za Srbiju (Kvantitativna i kvalitativna analiza), koji je pripremljen na osnovu finalne verzije izveštaja o upotrebi kompjuterskih igara za učenje. Nosilac projekta je Univerzitet u Plovdivu (Bugarska), a delimično ga finansira Evropska unija kroz program „Celoživotno učenje“.

Projekat „Ozbiljne igre za društvene i kreativne kompetencije“ sastoji se od 7 radnih paketa. Dokument  “Kvanitativna i kvalitativna analiza”  izrađen  je  u okviru radnog paketa 2 (Analiza i istraživanje) i predstavlja  integrativni deo projektnog ciklusa.  Cilj radnog paketa 2 bio je  prikupljanje relevantnih empirijskih podataka u vezi   sa kompjuterskim igrama za učenje, koje doprinose razvoju socijalnih kompetencija i kreativnosti kod adolescenata  sa poteškodama u učenju  i mladih iz drugih neprivilegovanih grupa.

Istraživanje  o upotrebi  kompjuterskih igara  za  učenje  u Srbiji  sproveo je  Centar  za  vođenje karijere i savetovanje Beogradske otvorene škole. Pored Srbije,  istraživanje su sproveli i partneri na projektu iz Austrije, Bugarske, Belgije, Litvanije, Turske i Velike Britanije.

Istraživanje  je  sprovedeno  kako bi se bolje  razumeo  uticaj  kompjuterskih  igara  za  učenje na mlade sa poteškodama u učenju  i mlade iz drugih neprivilegovanih grupa. Dobijeni rezultati u ovom empirijskom  istraživanju biće korišćeni kao smernice za  izradu scenarija za budući razvoj obrazovnih 3D simulacija predviđenih projektom.

Realizaciju i sprovođenje Istraživanja u Srbiji podržali su Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije, Prvo srpsko društvo za disleksiju iz Beograda i Specijalna osnovna i srednja škola  “9. maj” iz Zrenjanina.

Opšti cilj projekta je razvijanje praktičnih znanja kroz:

– Upoznavanje sa potrebama i veštinama krajnjih korisnika  kompjuterskih  igara  za  učenje  u pogledu IKT-a i razvijanje socijalnih kompetencija;

– Razvijanje kompjuterskih igara za učenje kako bi se unapredile socijalne kompetencije i kreativnost adolescenata sa blagim poteškoćama u učenju (u cilju povećanja njihove
zapošljlivosti).

Postupak istraživanja bio je sproveden putem onlajn upitnika (upitnik za zainteresovane strane i upitnik za korisnike)  i intervjua realizovanih kroz fokus grupe, vođene na osnovu upitnika. Upitnik  za  zainteresovane strane bio je  namenjen profesionalcima/trenerima/facilitatorima  koji rade sa adolescentima sa poteškoćama u učenju  i/ili mladima iz drugih  neprivilegovanih grupa, roditeljima osoba  sa poteškoćama u učenju, pružaocima socijalnih i obrazovnih usluga i predstavnicima nekih drugih zainteresovanih strana. Upitnik  za  korisnike popunjavale su mlade osobe  sa poteškoćama u učenju ili mladi iz neprivilegovanih grupa.

Na osnovu rezultata dobijenih u istraživanju, može se zaključiti da 75% ispitanika koristi kompjuterske igre na neki način. Iako većina  ispitanika ima pristup kompjuterskim  igrama,  svaki sedmi učesnik  se  izjasnio da  ima problema pri upotrebi neke  od platformi  za igranje igara.  Iako  je  raširena upotreba  kompjuterskih igara, istraživanje je pokazalo da poznavanje i upotreba kompjuterskih igara za učenje nije veoma rasprostranjena. Sve tri visoko ocenjene podkomponente  (motivacija, samoefikasnost, sposobnost  rešavanja problema)  se ujedno ocenjuju kao značajne za razvoj mekih veština.  Ove  veštine  potrebne  su  za uspešno praćenje izazova tržišta rada i pomažu zapošljivost i očuvanje posla.

Dobijeni  istraživački  podaci su pokazali da nastavnici i iskusniji  profesionalci (pedagozi, socijalni radnici) imaju tendenciju da ocenjuju efikasnost i efektivnost obrazovnih kompjuterskih igara nižom ocenom nego predstavnici drugih zainteresovanih strana i mlađe kolege. Zbog toga je u okviru procesa razvoja kompjuterskih  igara za učenje, pored fokusa na sadržaje (scenario) igre, potrebno raditi i na motivaciji nastavnika (posebno starijih) da koriste obrazovne kompjuterske igre za pripremu mladih za tržište rada i traženje posla.

Kliknite da preuzmete dokument “Ozbiljne igre za društvene i kreativne kompetencije: Nacionalni izveštaju za Srbiju (Kvantitativna i kvalitativna analiza)” u celini.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]