Piše: Ivana Vasiljević (Blog o socijalnom uključivanju)
U odjavnoj nedelji trećeg razreda, dogovorila sam sa svojim učenicima da organizujemo piknik u zelenom okruženju nadomak škole.
Videla sam veliki potencijal u tome da zajedno doručkujemo pod vedrim nebom, i u učionici van učionice in vivo učimo o prijateljstvu, darežljivosti, deljenju, ljubaznosti, nežnosti, podržavanju, ohrabrivanju, toleranciji, mogućim načinima zabave…
RECEPT ZA USPEŠAN PIKNIK
Neophodni sastojci:
- nasmejana i vesela deca
- raznovrsne slane i slatke đakonije
- gladna deca
- pufnasti u kokice maskirani oblaci
- karirani ćebići
- karte, spomenari, frizbiji, lopte, pesma…
- priča o zmaju Jovi
- još pufnastih oblaka
- četinari za veranje po tanjim od najtananijih grana
Postupak pravljenja uspešnog piknika:
Karirane ćebiće pravilno rasporediti po zelenoj travnatoj podlozi, a potom ih prekriti raznovrsnim slanim i slatkim đakonijama. Postavku ravnomerno upotpuniti gladnom decom i pufnastim, u kokice maskiranim oblacima. Filovati društvenim igrama, popunjavanjem spomenara, pevanjem, udaranjem frizbijem i loptom po glavama sitih. Potom čitati sa predviđanjem priču Zmaj Jova. Osluškivati šta deca imaju da kažu o priči, podsticati diskusiju na temu prijateljstva, načina na koje biramo prijatelje, kriterijuma po kojima biramo prijatelje… Za raznežene naručiti još nekolicinu pufnastih oblačića. Potom sve premazati veranjem po lokalnim četinarima. Služiti vruuuuućeeeeee!
(…)
Trenutak u kojem su vešte odeljenjske veverice krenule da se spontano penju po drveću, preselio je piknik među zimzelene krošnje. U čavrljavoj veveričastoj atmosferi, dok sam ja pokušavala da fizički podržim prve pokušaje penjanja ohrabrenih veverica u pokušaju, Danilo – dečak sa teškoćama iz spektra autizma uzeo je moj fotoaparat i krenuo da fotografiše decu.
Potom je izrazio želju da se i sam popne na drvo. Nekoliko eksperata na temu odabralo je na koje drvo Dača treba da se popne, na koje grane da sedne, kako da mu pomognemo da se popne i bude bezbedan. Uspelo je iz prve!
(…)
Holistički, inkluzivni pristup obrazovanju podrazumeva tumačenje značenja pojma obrazovanje daleko obuhvatnije od pukog sticanja akademskih znanja i veština, kao onog koje se odnosi na razvoj ličnosti deteta putem učenja socijalnih znanja i veština. Usvajanje univerzalnih ljudskih vrednosti kroz učenje o veštinama pozitivne komunikacije, deca najverodostojnije prolaze iskustveno, kroz sopstveni doživljaj. Učenje po modelu nudi autentičnu podršku poželjnim oblicima ponašanja i daje potvrdu/smislenost samom znanju o životnim vrednostima in vivo.
Opuštena, prijatna i podržavajuća atmosfera u školskom okruženju koje neguje najplemenitije vrline poput poštovanja, uvažavanja, saosećajnosti, razumevanja, plemenitosti… preduslov je učenju o životnim vrednostima. Tako podržana, obuhvaćena deca imaju priliku da se, u za njih bezbednom okruženju otvaraju, izražavajući svoje misli i osećanja. Ohrabrivanje razvoja samosvesti, samopouzdanja i ljubavi prema sebi, vodi dete ka razvijanju odnosa punog poštovanja i ljubavi prema drugima – kontaktu u Ljubavi.
Napiši komentar