Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Problem školovanja dece iz porodica koje traže azil

Objavljeno 29.01.2015.

blackboard - ilustracijaKoordinatorka mobilnog tima OEBS u Smederevu za inkluziju Roma Đulijeta Sulić istakla je da u četiri osnovne škole u Smederevu nastavu pohađa 400 romske dece i navela da je to uspeh, ali da je problem to što deca s porodicom odlaze u inostranstvo, gde njihovi roditelji traže azil. Problem nastaje kada roditelji ne dobiju azil i vrate se sa decom koja se teško ponovo uključuju u nastavu. Zato je dogovoreno da škole, kada sumnjaju da je dete otišlo s porodicom u inostranstvo, pravovremno o tome izveste tim OEBS koji će posetiti porodicu i utvrditi zašto dete ne dolazi u školu.

“Od početka školske godine do danas oko 60 malih Roma je otišlo u inostranstvo s roditeljima koji traže azil”, rekla je Đulijeta Sulić agenciji Beta.

Po njenim rečima, kada roditelji ne dobiju azil, porodica se vraća u Srbiju. Škola je obavezna da ponovo upiše učenike, ali deca koja su propustila deo školske godine ne mogu valjano da prate nastavu, rekla je koordinatorka mobilnog tima Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju (OEBS).

Ona se sa četiri člana tima sastala sa aktivom direktora osnovnih škola u Smederevu da bi se utvrdili koraci za praćenje redovnih aktivnosti romskih učenika.

Na sastanku je utvrđeno da se posle nedelju dana nedolaska na nastavu moze sumnjati da je dete s porodicom otišlo u inostranstvo i dogovoreno je da škole redovno, odnosno na sedam dana, izveštavaju tim OEBS o nedolasku učenika, a tim bi trebalo da posetom porodici utvrdi zbog čega se to događa.

Đulijeta Sulić navodi slučajeve u kojima se deca nakon povratka razočaraju zbog nemogućnosti da prate nastavu, ali i primere da devojčice, posle nekoliko godina provedenih u azilu, dolaze da nastave školovanje, a komisija utvrdi da one, sa 14 ili 15 godina treba da pohađaju treći razred osnovne škole, zbog cega deca postaju frustrirana.

Škola kao institucija bi trebalo da pokrene postupak pred odgovarajućim organima, rekla je koordinatorka tima OEBS, Đulijeta Sulić.

Ona je istakla predlog da se organizuju ciklusi predavanja za roditelje kako bi im objasnili neophodnost i dobre strane obrazovanja dece.

Izvor: Beta, preuzeto sa www.euractiv.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]