Publikacija koja se nalazi pred vama nastala je u okviru Programa „Unapređivanje politika i praksi inkluzivnog obrazovanja u lokalnim zajednicama” i sadrži pregled realizovanih projekata u pet gradova (Beograd, Zrenjanin, Kikinda, Subotica, Šabac) u okviru kojih su razvijani inovativni modeli obrazovne podrške deci/učenicima iz ranjivih grupa.
Opšti cilj ovog Programa bio je unapređivanje socijalne uključenosti dece/učenika kroz razvoj inovativnih modela obrazovne podrške.
Klubovi roditelja i nastavnika kao nosioci projekata imali su za zadatak da definišu rešenja problema ili delova problema na koje mogu najviše da utiču, adekvatno odgovarajući na prepoznatu obrazovnu potrebu kroz različite procese, koncepte, ideje, usluge i metodologije.
Svaki od realizovanih projekata u pet gradova bavio se izazovima u inkluzivnom obrazovanju koje prepoznaje u svojoj lokalnoj zajednici, a na osnovu prikupljenih podataka i razgovora sa mapiranim partnerima. Taj pristup osmišljavanju projekta dao je prostor klubovima da dobro promisle o trajnim promenama koje bi želeli da ostvare zajedno sa svojim partnerima na lokalnom nivou, a pre svega sa roditeljima i decom/učenicima.
U publikaciji dat je pregled projektnih aktivnosti i postignutih rezultata svakog kluba, kao i izazova, naučenih lekcija i obezbeđivanja održivosti realizovanih projekata.
Publikacija je, pre svega, namenjena organizacijama civilnog društva i školama, ali i donosiocima odluka na lokalnom i nacionalnom nivou kao podrška u planiranju inovativnog i fleksibilnog pristupa u odgovoru na potrebe dece/učenika u inkluzivnom obrazovanju.
Napiši komentar