Piše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)
Postoji mnogo dobrih i kvalitetnih kompjuterskih igrica i softverskih aplikacija namenjenih radu sa decom sa smetnjama u razvoju, koja se mogu naći na tržištu, ali sve one su uglavnom na engleskom jeziku. Problematikom kompjuterskih igrica na engleskom jeziku bavićemo se kako iz ugla stručnjaka koji radi sa decom sa smetnjama u razvoju, tako i iz ugla samog deteta.
PREPREKE U KORIŠĆENJU KOMPJUTERSKIH IGRICA IZ UGLA STRUČNJAKA SA NE-ENGLESKOG GOVORNOG PODRUČJA
- Engleski jezik i terminologija
Danas se poznavanje engleskog jezika prosto podrazumeva! Da biste bili uspešni u surfovanju internetom (bez obzira na temu) neophodno je da bar otprilike znate kako se neki termin piše, pretraživač će vas ispraviti, daće vam moguće opcije i vi ćete pronaći ono što se naumili. Ali da li je takvo poznavanje engleskog jezika dovoljno za pronalaženje kompjuterskih igrica koje se mogu koristiti u radu sa decom sa smetnjama u razvoju? Pokazalo se da dobro poznavanje engleskog jezika i njegova svakodnevna upotreba nije dovoljna jer NEPOZNAVANJE terminologije koja se koristi u kompjuterskim igricama otežava pronalaženje baš one igrice koja će omogućiti stimulaciju željene funkcije. Treba imati u vidu da sa decom sa smetnjama u razvoju rade defektolozi, psiholozi, socijalni radnici, a ne profesori informaciono-komunikacionih tehnologija.
- Besplatne online igrice VS kompjuterskih igrica koje se mogu kupiti
Kompjuterske igrice su svoj deci veoma zabavne. One omogućavaju stimulaciju čula kroz upotrebu slika, zvuka, tona, filma i takva multimedijalna ili multisenzorna stimulacija podstiče dečiju pažnju i omogućava lakše i brže sticanje veština. Upotreba kompjuterskih igrica pored pozitvnih uticaja na kognitivni, socijalni, vizuelni i motorni razvoj dece sa smetnjama u razvoju, omogućava ovladavanje sposobnostima i znanjima koja im mogu omogućiti samostalnije i bogatije organizovanje svakodnevnih aktivnosti.
U radu sa decom sa smetnjama u razvoju nikada sa sigurnošću ne možete reći da će dete biti zainteresovano za određenu kompjutersku igricu ili pak da ga određena igrica neće interesovati, odnosno ne možemo predvideti kako će dete odreagovati na stimulus. Na nama je da probamo, da određenu kompjutersku igricu prezentujemo, odnosno ponudimo, a dete će nam samo pokazati da li mu se ta igrica sviđa i u kom pravcu će naš dalji, zajednički rad ići. A to znači da prilikom digitalne inkluzije dece sa smetnjama u razvoju morate da imate na raspolaganju MNOGO raznovrsnih kompjuterskih igrica koje ćete moći da ponudite detetu.
(…)
Tekst “Speak-AŠ (I deo)” Sanje Denić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.
Napiši komentar